تدابیر ویژه در عراق در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع) تدابیر ویژه در عراق در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع) تدابیر ویژه در عراق در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تدابیر ویژه در عراق در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع) تدابیر ویژه در عراق در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع) تدابیر ویژه در عراق در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع) تدابیر ویژه در عراق در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع) تدابیر ویژه در عراق در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع)

تدابیر ویژه در عراق در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع)

دولت عراق در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) تدابیر بهداشتی و امنیتی ویژه ای را برای برگزاری  این مناسبت مهم دینی اتخاذ کرده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیین سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) پس از عاشورا و اربعین حسینی بزرگترین مراسم دینی درعراق به شمار می رود که پس از سقوط صدام میلیون ها نفر در آن شرکت می کنند.


دولت عراق در سال های گذشته سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را در این کشور تعطیل رسمی اعلام کرده است.


وزارت حمل و نقل عراق به همین مناسبت از تشکیل اتاق عملیات ویژه برای برگزاری آیین های خاص سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر داده است.


این دستگاه دولتی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای دستور «ناصر حسین بندر الشبلی» وزیر حمل و نقل  اتاق عملیات برای نقل و انتقال زائران شهرهای مختلف عراق به  «کاظمین» راه اندازی کرده است.


کریم الجابری مدیرکل شرکت حمل و نقل عراق نیز در همین راستا اعلام کرد: این شرکت همه نیروهای اداری، تجهیزات و امکانات خود را برای خدمت‌رسانی به زائران به حال آماده‌باش درآورده است.


الجابری گفت: هزاران دستگاه وسیله نقلیه برای انتقال و جا به جایی زائران با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی ویژه کرونا تدارک دیده شده است.


حرم امامین جوادین(علیهما السلام) در شهر کاظمین از توابع بغداد در چند روز اخیر و در آستانه سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع) سیاهپوش شده است.


امام کاظم (ع)، هفتمین امام شیعیان جهان ۲۵ رجب بر اثر مسمومیت توسط «هارون الرشید» خلیفه عباسی در بغداد به شهادت رسید.


امسال این مناسبت مصادف با روز سه شنبه ۱۹ اسفند سال ۱۳۹۹ است.




نظرات کاربران