مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی برگزار شد مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی برگزار شد مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی برگزار شد مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی برگزار شد مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی برگزار شد مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی برگزار شد مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی برگزار شد

مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی برگزار شد

مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی و هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محسن شریعت در قم برگزار شد.

مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی و هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محسن شریعت پنج شنبه شب (21 اسفند ماه) در مسجد امام حسن عسکری (ع)  قم برگزار شد.


این مراسم با حضور جمعی از نمایندگان و مسئولین دفاتر مراجع عظام تقلید، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم، نماینده ولی فقیه در استان زنجان ، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ، طلاب و روحانیون و اقشار مردم برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین صمدی یزدی استاد حوزه علمیه در این مراسم در سخنانی رسیدن انسان به کمال را مستلزم آن دانست که عوامل رسیدن به کمال را بداند و افزود: انسان باید به این عوامل جامه عمل بپوشاند و عوامل بازدارنده از کمال را نیز بشناسد و از ارتکاب آن ها بپرهیزد.


وی اظهارداشت: خداوند ابزار و وسیله رسیدن به شناخت خوبی ها و پرهیز از بدی ها را به انسان داده است؛ اولین ابزار فطرت توحیدی است که خداوند در نهاد انسان و همراه با خلقت او به وجود آورده است.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تبدیل و تغییری در خلقت خدا نیست و هر انسانی که متولد می شود اساساً خداشناس است و خدا را دوست دارد.


وی گفت: هر انسانی فطرتاً خوبی ها ، نیکی ها و صداقت را دوست دارد و از ظلم بیزار است.


حجت الاسلام و المسلمین صمدی تصریح کرد:  عقل چیزی است که به تعبیر امیرالمؤمنین (ع) اگر به درستی استفاده شود به وسیله آن خداوند بندگی می گردد و انسان به کمال می رسد.


وی افزود: خدای متعال برای بشر ۱۲۴۰۰۰ پیامبر فرستاده است اما چرا با وجود فطرت توحیدی و عقل بشری بازهم خداوند این تعداد پیامبر را مبعوث نمود؟


استاد حوزه علمیه بیان داشت: فطرت و عقل به خودی خود نمی توانند تمام اسرار عالم را درک نمایند و به همه جزئیات پی ببرند.


وی گفت: وقتی که عشق به دنیا و شهوت پرستی در وجود انسان شعله ور شد عقل را کنار می زند و انسان را به نابودی می کشاند؛ پس وجود انبیاء و تذکرات ایشان برای بشر لازم و ضروری بوده است.


حجت الاسلام و المسلمین صمدی یزدی اظهار کرد: سومین عامل کمک کننده به انسان برای تشخیص عوامل سعادت و کمال، پیامبران و اوصیای انبیاء هستند؛ در دوران غیبت نیز که دسترسی به امام معصوم (ع) ممکن نیست بازهم راهنمایانی برای تشخیص راه درست هستند و آن ها همین فقها و علماء دین هستند.


وی عنوان داشت: در تاریخ که نگاه می کنیم می بینیم که علماء چه رنج هایی در تعلیم، تدریس، تألیف و مبارزه و تبلیغ کشیده اند تا جامعه را هدایت نمایند.


وی خاطرنشان کرد: در عصر غیبت امام معصوم نیز مسئولیت هدایت جامعه بر دوش روحانیت است که مرحومین سیدجواد مظلومی و محسن شریعت در این راه تلاش های فراوانی داشتند.


استاد حوزه علمیه گفت: مرحوم  سیدجواد مظلومی توجه ویژه ای نیز به اخلاقیات داشت؛ وی در تولید علم واقعاً تلاش بسیاری نمود و بسیاری از نرم افزارهای کامپیوتری در دسترس اهل علم در حال حاضر حاصل تلاش وی بوده است.


وی افزود: مدیریت مرحوم مظلومی قوی بود و زحمات زیادی بویژه در مدیریت کاروان های حج به دوش کشید.




نظرات کاربران