ماه شعبان، ماه شفاعت نبی مکرم اسلام(ص) ماه شعبان، ماه شفاعت نبی مکرم اسلام(ص) ماه شعبان، ماه شفاعت نبی مکرم اسلام(ص) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ماه شعبان، ماه شفاعت نبی مکرم اسلام(ص) ماه شعبان، ماه شفاعت نبی مکرم اسلام(ص) ماه شعبان، ماه شفاعت نبی مکرم اسلام(ص) ماه شعبان، ماه شفاعت نبی مکرم اسلام(ص) ماه شعبان، ماه شفاعت نبی مکرم اسلام(ص)

ماه شعبان، ماه شفاعت نبی مکرم اسلام(ص)

ماه شعبان، ماه شفاعت نبی اکرم(ص) و ماه تجلی نبی اکرم(ص) است. ورود به این ماه ورود به ولایت و شفاعت حضرت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، متنی درباره عظمت ماه شعبان رشته تحریر درآورده که متن آن از نظر می‌گذرد؛


«ماه شعبان تجلیِ مقام نبی اکرم(ص) است؛ «الَّذِی کَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یدْأَبُ فِی صِیامِهِ وَ قِیامِهِ»؛ حضرت شب و روزش را شب‌زنده‌داری و روزه‌داری می‌کرد. من گمان می‌کنم این شب‌زنده‌داری و روزه‌داری برای شفاعت بوده تا راه ما باز شود؛ یعنی با عبادت حضرت، فتوحات برای ما می‌شود و الا ما نمی‌توانیم موانع ابلیسی را کنار بزنیم. نافله شب حضرت، روز ما را زنده می‌کند و شب ما را احیا می‌کند و الا عبور از وادی شیطان شدنی نیست؛ زیرا امواج او بسیار سنگین است؛ دو رکعت نماز چهارهزارساله دارد! چطور می‌توانید از او عبور کنید! فقط خود حضرت می‌توانند عبور دهد.


ماه شعبان ماهی‌ است که حضرت با عبادت خودش می‌خواهد ما را عبور بدهد؛ «فَأَعِنَّا عَلَى الِاسْتِنَانِ بِسُنَّتِهِ فِیهِ وَ نَیلِ الشَّفَاعَةِ لَدَیهِ»؛ خدایا ما را کمک کن که این سنت شب‌زنده‌داری و روزه‌داری حضرت را انجام بدهیم، تولی به حضرت پیدا کنیم و به محیط شفاعت حضرت وارد شویم و حضرت به ما کمک کند تا آماده شویم که درهای شهوات را ببندیم و درهای شفاعت حضرت به روی ما باز شود.


این ماه، ماه شفاعت نبی اکرم(ص) است، تجلی نبی اکرم(ص) در این ماه است و ورود به این ماه ورود به ولایت و شفاعت حضرت است. کفران این نعمت، کفران سنگینی است؛ کفران پیغمبر خاتم(ص) است، ایشان با این مقامات از عالم بالا آمدند و دستشان را دراز کردند و می‌فرمایند که دستتان را بدهید تا من ببرم. ما هم مشغول بازیگری هستیم و کفران این نعمت را می‌کنیم! حضرت طلب می‌کند، دعوت می‌کند، دست دراز می‌کند و ما دست حضرت را پس می‌زنیم! این کفرانِ ماه شعبان است».


| شناسه مطلب: 105486




ماه شعبان



نظرات کاربران