دبیرکل سازمان ملل: اسلام‌هراسی به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است دبیرکل سازمان ملل: اسلام‌هراسی به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است دبیرکل سازمان ملل: اسلام‌هراسی به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دبیرکل سازمان ملل: اسلام‌هراسی به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است دبیرکل سازمان ملل: اسلام‌هراسی به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است دبیرکل سازمان ملل: اسلام‌هراسی به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است دبیرکل سازمان ملل: اسلام‌هراسی به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است دبیرکل سازمان ملل: اسلام‌هراسی به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است

دبیرکل سازمان ملل: اسلام‌هراسی به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد نفرت‌پراکنی و تبعیض علیه مسلمانان در جهان به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در سخنانی در جلسه مجازی اعضای سازمان همکاری اسلامی که به مناسبت روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی در نیویورک برگزار شد، خواستار مبارزه با چالش جهانی اسلام‌هراسی و تبعیض علیه مسلمانان شد.


سازمان همکاری اسلامی روز ۱۵ مارس که مصادف با سالروز حمله خونین به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند است را روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی نامگذاری کرده است.


گوترش در این نشست مجازی که جمعی از وزرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان ملل حضور داشتند افزود: ما باید به طور خاص بر حمایت از حقوق اقلیت‌ها تمرکز کنیم که بسیاری از آنها در گوشه و کنار جهان مورد تهدید قرار می‌گیرند.


وی به یک گزارش بین‌المللی درباره افزایش احساسات ضد اسلامی و تبعیض علیه مسلمانان که اخیرا در شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس مورد بررسی قرار گرفته اشاره کرد.


گوترش افزود: بر اساس این گزارش، بدبینی، نفرت و تبعیض علیه مسلمانان به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است. وی ادامه داد این گزارش نشان می‌دهد که مسلمانان در اظهار و عمل به عقاید خود، با مشکلات زیادی روبرو هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران