دولت انگلیس یک رویداد اسلام‌ستیزانه را تحریف کرد دولت انگلیس یک رویداد اسلام‌ستیزانه را تحریف کرد دولت انگلیس یک رویداد اسلام‌ستیزانه را تحریف کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دولت انگلیس یک رویداد اسلام‌ستیزانه را تحریف کرد دولت انگلیس یک رویداد اسلام‌ستیزانه را تحریف کرد دولت انگلیس یک رویداد اسلام‌ستیزانه را تحریف کرد دولت انگلیس یک رویداد اسلام‌ستیزانه را تحریف کرد دولت انگلیس یک رویداد اسلام‌ستیزانه را تحریف کرد

دولت انگلیس یک رویداد اسلام‌ستیزانه را تحریف کرد

دولت انگلیس در تداوم سیاست‌های اسلام‌ستیزانه، ماجرای اعتراض مسالمت‌آمیز مسلمانان به نمایش کاریکاتور موهن از پیامبر مکرم اسلام (ص) در مدرسه‌ای واقع در غرب این کشور را تحریف و ادعا کرده که رفتار معترضان، غیر قابل قبول است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل ازایرنا، «گاوین ویلیامسون» وزیر آموزش انگلیس با صدور بیانیه ای بدون اشاره به جریحه دار شدن احساسات مسلمانان مدعی شده که استفاده از ادبیات تهدید آمیز غیرقابل‌قبول بوده و باید پایان داده شود. او خواستار بازگشت به اصل گفت‌ وگو و رعایت آزادی بیان شده است.


در دور روز اخیر، ده‌ها نفر از والدین دانش‌آموزان دبیرستان «بِیتلی» واقع در محله یورکشایر در پی اهانت یکی از معلمانش به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، تجمع و توهین معلم این مدرسه به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.


یکی از والدین حاضر در این تجمع اعتراضی گفته که معلم خاطی، کاریکاتور موهنی که از پیامبر اسلام در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» چاپ شده بود در کلاس درس به نمایش گذاشته است.


مسؤولان دبیرستان با صدور بیانیه‌ای ناچار به عذرخواهی شده و فرد خاطی را از کار معلق کرده‌اند. در این بیانیه همچنین استفاده از کاریکاتور موهن پیامبر، اقدامی نامناسب توصیف و تصریح شده که این بخش از مواد درسی دانش‌آموزان حذف خواهد شد.


برخی گزارش‌های تأیید نشده حاکی است که معترضان، مدرسه و فرد خاطی را تهدید به مرگ کرده و او نیز از ترس جانش، پنهان شده است. وزارت آموزش انگلیس نسبت به این گزارش‌های تأیید نشده موضع‌گیری کرده و خواستار گفت وگوی مسالمت آمیز بین مدرسه و والدین شده است.


سخنگوی این وزارتخانه ادعا کرده که مدارس آزاد هستند تا مسائل گوناگون از جمله موضوعات چالشی و جنجال‌برانگیز را در مواد درسی خود بگنجانند؛ به این شرط ادعایی که توازن سیاسی رعایت شود.


«رابرت جنریک» وزیر مسکن و جوامع محلی انگلیس نیز اصل ماجرا را کم اهمیت جلوه داده و گفته که از جزئیات نمایش کاریکاتور موهن پیامبر اسلام (ص) بی خبر است اما پنهان شدن ادعایی فرد خاطی بسیار ناراحت کننده است.


انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام ( ص ) توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو در سال ۱۳۹۳، اعتراض‌های گسترده‌ای را در سراسر جهان در پی داشت. در انگلیس شمار زیادی از مسلمانان با تجمع در مقابل پارلمان و دفتر نخست وزیری انگلیس، به اقدام این نشریه فرانسوی اعتراض کردند. آن‌ها همچنین طوماری که در آن اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) محکوم شده بود و دارای امضای یکصد هزار نفر از مسلمانان بود را تحویل دفتر دیوید کامرون، نخست وزیر وقت انگلیس دادند.


اما کامرون ضمن حمایت از نشریه شارلی ابدو ادعا کرد که اگرچه این کاریکاتورها می توانند برای بسیاری از مسلمانان 'توهین آمیز' باشد، باید از حق انتشار آزادانه نشریات در آنچه او یک 'کشور آزاد' نامید دفاع کرد؛ ادعایی که در کنار گسترش اسلام هراسی سازمان‌یافته و تشدید نفرت از مسلمانان به ویژه پس از برگزیت چندان خریدار ندارد.


«مسعود شجره» دبیر سازمان حقوق بشر اسلامی انگلیس معتقد است که اسلام‌هراسی در انگلیس دیگر از مرحله «هراس» و ترس از اسلام گذشته و به مرحله نفرت از مسلمانان رسیده است. وی می‌گوید که بی‌تفاوتی سیاستمداران به حملات علیه مسلمانان و قوانین ضد تروریستی، به بیگانه سازی مسلمانان و افزایش تعداد حملات نسبت به آنان کمک کرده است.


شجره همچنین بیانیه وزیر آموزش انگلیس که «والدین نگران» را به استفاده از خشونت و تهدید علیه مدرسه متهم کرده، عمیقاً نگران کننده توصیف و تصریح کرده که تصاویر منتشر شده از اعتراض مقابل مدرسه چنین ادعایی را اثبات نمی‌کند.


شجره خاطر نشان کرد که ادعاهای مطرح شده از سوی وزارت آموزش انگلیس اولاً باعث انحراف در پرداختن به اصل موضوع (نمایش کاریکاتور موهن پیامبر) شده که به نظر می‌رسد یک اقدام نژاد پرستانه و عمدی از سوی معلم بوده و ثانیاً والدین مسلمان و دانش‌آموزان را شهروندان بدی جلوه می‌دهد.


وی از وزارت آموزش انگلیس خواست تا بدون فوت وقت، بیانیه‌ای را صادر کند که در آن به شأن مسلمانان ارج نهاده باشد.




نظرات کاربران