ائمه جمعه سراسر کشور: 

توافق ایران و چین راهبردی است
ائمه جمعه سراسر کشور: 

توافق ایران و چین راهبردی است
ائمه جمعه سراسر کشور: 

توافق ایران و چین راهبردی است
بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ائمه جمعه سراسر کشور: 

توافق ایران و چین راهبردی است
ائمه جمعه سراسر کشور: 

توافق ایران و چین راهبردی است
ائمه جمعه سراسر کشور: 

توافق ایران و چین راهبردی است
ائمه جمعه سراسر کشور: 

توافق ایران و چین راهبردی است
ائمه جمعه سراسر کشور: 

توافق ایران و چین راهبردی است
ائمه جمعه سراسر کشور:

توافق ایران و چین راهبردی است

آیین نماز جمعه، ۱۳ فروردین، با رعایت مقررات و شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در استان‌ها و شهرستان‌هایی که به تشخیص ستاد ملی کرونا مجاز اعلام شدند برپا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیین نماز جمعه، ۱۳ فروردین، با رعایت مقررات و شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در استان‌ها و شهرستان‌هایی که به تشخیص ستاد ملی کرونا مجاز اعلام شدند برپا شد و مشروح سخنان ائمه جمعه در شهرهای مختلف به شرح زیر است.


امام‌جمعه موقت دامغان:  مردم و مسئولان به وظایف خود در برابر کادر درمان عمل کنند


 امام جمعه موقت دامغان گفت: مردم و مسئولان در روزگار کرونا برابر کادر درمان و پرسنل بهداشت کشور وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.


حجت الاسلام احمد فوادیان در خطبه های نماز جمعه این‌هفته در مصلا امام خمینی (ره) دامغان، ضمن گرامیداشت روز جهانی بهداشت و سلامت و پرسنل درمانی کشور، افزود: در بیش از یکسال اخیر، دنیا با بیماری نابودگر جهانی و فراگیر کرونا مواجه است که همه ما با توجه به شرایط در برابر ویروس نامرئی باید احساس مسئولیت کنیم.


وی ادامه داد: در این راه بسیاری از کادر بهداشت درمان کشور با از خود گذشتگی، به مردم خدمت می‌کنند و تعدادی از این افراد نیز به فیض شهادت نائل آمدند.


فوادیان اضافه کرد: امروز تنها انجام تشکر زبانی از کادر درمان کافی نیست بلکه وظیفه مسئولان رفع مشکلات کادر درمان و وظیفه مردم عمل به دستورهای ستاد مقابله با کرونا کشور است.


وی اظهار داشت: مسئولان در زمینه مهار کرونا دقت لازم را به کار گیرند و در کنار ایجاد شرایط برای مکان‌های زیارتی، نماز جماعات و برپایی مراسم های معنوی، جاده های منتهی به مکان‌های تفریحی و گردشگری را مسدود و این اماکن را تعطیل کنند.


فوادیان به ۱۳ فروردین و روز طبیعت اشاره کرد و گفت: روز طبیعت به معنای سرگرمی، خوش گذرانی، ابتذال و تخریب منابع طبیعی نیست بلکه روز توجه به طبیعت، استفاده از نعمت‌های الهی است.


وی مهار افزایش قیمت کالاها را امری لازم دانست و گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب و رسیدن کشور به اقتدار، نباید مردم ما در صف تخم مرغ، مرغ، روغن و کالاهای دیگر باشند و باید این شرایط به بهترین شکل مهار شود.


فوادیان خاطرنشان کرد: به لطف خدا در شهرهای مختلف کشور با همت مسئولان شاهد افتتاح طرح‌های عظیم صنعتی هستیم اما در کنار این امر باید جلوی نابسامانی بازار و افزایش قیمت را بگیریم.


امام جمعه موقت دامغان گفت: گفتار مسوولان باید با واقعیت های جامعه همسو باشد چرا که عدم تطابق گفتار و واقعیت‌ها موجب بی میلی، ناامیدی و مایوس شدن مردم می‌شود.


امام جمعه ایلام: توافق ایران با چین موجب رونق اقتصادی کشور می شود


نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با اشاره به توافق ۲۵ ساله کشور چین با نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: این توافق می تواند رونق اقتصادی، رشد سرمایه گذاری و فراهم کردن بستر اشتغال در کشور را در پی داشته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: نخستین منفعت توافق ایران با کشور چین این است که بصورت عملیاتی تحریم های آمریکا علیه ایران توسط این قدرت اقتصادی شکسته می شود.


وی یادآور شد: کشور چین دارای حق وتو است و زمانی که منافع این کشور با کشور ایران مشترک باشد بطور قطع می تواند در تصمیمات بین المللی همواره ایران را در نظر بگیرد.


خطیب جمعه ایلام، توافق با کشور چین را برای ایجاد سرمایه گذاری در ایران امیدوار کننده و موجب رشد اقتصادی در کشور ذکر کرد و گفت: کشور چین در حال حاضر دومین کشور دنیا است که بیشترین رشد اقتصادی را در اختیار دارد و در آینده نزدیک رتبه نخست جهان را از نظر رشد اقتصادی کسب خواهد کرد که این می تواند در رونق و توسعه اقتصادی ایران نیز تاثیر گذار باشد.


حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: کشور چین به دلیل اینکه دارای جمعیت زیاد و از نفت بی بهره است، قصد دارد برای ایجاد سرمایه گذاری و رفع نیاز انرژی خود با یک کشور کاملا مستقل، قدرتمند و دارای استقلال رای مانند ایران همکاری بلند مدت داشته باشد.


امام جمعه ایلام با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ که سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، افزود: توافق ۲۵ ساله با کشور چین یکی از گامهای مهم دولت برای تحقق شعار سال بود که امیدواریم این توافق منشا خدمات فراوانی برای مردم ایران باشد.


وی در ادامه به شانتاژ خبری برخی رسانه غربی و صهیونیستی در خصوص توافق ۲۵ ساله ایران با کشور چین اشاره کرد و یادآور شد: این توافق موجب یاس و به انزوا کشیدن بیشتر آمریکا در جهان شد، چرا که آنان همواره از اتحاد ایران با کشور چین و همکاری با روسیه بعنوان دو کشور بزرگ و تعیین کننده و دارای حق وتو هراس داشتند.


حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اوصاف پرهیزکاران پرداخت و گفت: پرهیزکاران همواره به نماز توجه ویژه ای دارند و هیچگاه از یاد خدا غافل نمی شود و از گناهان و معصیت ها همواره فاصله می گیرند.


خطیب جمعه ایلام در ادامه نقش نماز را در سازندگی انسان بسیار تاثیر گذار دانست و تاکید کرد: کسانی که نمازهای پنجگانه را ترک نمی کنند و همواره در امور سخت دنیوی خود به خداوند توکل می کند، هیچگاه مغلوب نمی شوند.


وی اضافه کرد: برای افرادی هم که به نماز توجه نمی کنند در این دنیا و آخرت مجازات سختی در نظر گرفته شده و این افراد به زودی مکافات عمل خود را خواهند دید.


امام جمعه ایلام تاکید کرد: نماز سد محکمی در برابر معصیت است و کسانی که نماز را به پا می دارند، خداوند را همواره ناظر بر اعمال خود می‌بینند و اعمال خود را محاسبه می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یکی از موانع وجود برکت اموال را نخواندن نماز و عدم ارتباط با خداوند متعال دانست و افزود: کسانی که نماز را به پا نمی دارند، دیگر اعمال آنان نیز محاسبه نخواهد شد.


امام جمعه سمنان: توافق ایران و چین راهبردی است


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان توافق ایران با چین را مهم دانست و گفت: قرارداد ۲۵ ساله ۲ کشور در امور مختلف از قراردادهای خوب و راهبردی محسوب می شود.


 آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) با اشاره به اینکه ما پای بند به شعار نه غربی و نه شرقی هستیم ، افزود: ایران با کشورهایی که دشمن ما نیستند قرارداد بسته و با انعقاد قرارداد با کشورها طبق قوانین نقشه های دشمن را خنثی می کند.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان انتخابات پیش رو را مهم دانست، و تصریح کرد: جمع زیادی برای انتخابات شوراهای شهر وروستا ثبت نام کرده اند و باید نظارت لازم بر رد و تایید نامزد ها صورت پذیرد.


وی با اشاره به اینکه مردم خیر استان سمنان ۲۹۰ میلیارد تومان به نیازمندان در سال گذشته کمک کردند، تصریح کرد: کمک های مردم برای آزادی ۷۲ تن زندانی ، خرید تبلت برای دانش آموزان ، خرید جهیزیه برای دختران نیازمند هزینه شده است و از مردم خیر و نوع‌دوست استان تشکر می کنیم که ندای رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند.


وی تحقق شعار سال را ضروری برشمرد و اظهار داشت: حمایت از تولید ، پشتیبانی ها و موانع زدایی توسط مردم و مسئولان ضروری است و باید مشکلات پیش روی تولید رفع شود.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تصریح کرد: شعار سال نقشه راه برای حل مشکلات کشور محسوب می شود.


وی ادامه داد :قوای سه‌گانه باید موانع را برای تولید داخلی برطرف کنند و پشتیبان این شعار باشند.


آیت الله شاهچراغی افزود: مردم وظیفه دارند از کالاهای ایرانی خریداری کنند تا کشور نیازش با تولیدات داخلی برطرف شود.


وی گفت: اگر کالای ایرانی خریداری نشود تولید به تنهایی مشکل گشا نیست و دراین راستا بانک‌ها هم می‌توانند نقش موثری در تحقق این شعار داشته باشند.


نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه سمنان تاکید کرد : نباید بانک‌ها کارخانه ای را که بدهی دارد تعطیل کنند و برخی نیز در اوضاع معیشتی و فشارهای اقتصادی بیکار شوند ،باید به آنها مهلت دهیم تا توانایی پیدا کنند.


وی با توجه به اهمیت مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان ، تصریح کرد : انقلاب ایران از مسجد شروع شده و باید در مسجد دوام پیدا کند.


امام جمعه شهرکرد: دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی کردن شعار سال بکوشند


 نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌ عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند برای تحقق و عملیاتی شدن این شعار تلاش کنند.


حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در محل مصلای امام خمینی(ره) تاکید کرد: این نامگذاری از مسائل مهم و ضرورت‌های اصلی جامعه به‌شمار می‌رود و این پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌های به صورت جدی از بخش تولید در نظام پولی، بودجه و بانکی در سطح ملی نیاز است.
نکونام تصریح کرد: ساختار کنونی نظام بانکی در ایران از مشکلات مهم بخش تولید در کشور است و اصلاح و تصویب قوانین راهگشا با هدف حمایت از تولید، باز شدن راه صادرات و تلاش برای رونق تولید در دستور کار مسوولان مرتبط قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: به شرط نبود دشمن، می‌توانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم اما علاقه برخی برای ارتباط با غرب و دادن امتیازاتی به غربی‌ها، با استقلال جمهوری اسلامی ایران مطابق نیست.
نکونام تاکید کرد: امید است در انتخابات امسال، افرادی روی کار بیایند که نگاهشان به جمهوری اسلامی و استقلال نظام اسلامی، به‌معنای واقعی باشد.
وی افزود: مصرف تولیدات داخلی باید به سبک زندگی مردم تبدیل تا به آن به‌عنوان یک وظیفه دینی و ملی توجه شود.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: تصویب قانون برای موظف کردن دستگاه‌های اجرایی به مصرف تولیدات داخلی ضروری است و امید است نتیجه شعار سال‌جاری، رونق همه جانبه اقتصاد در کشور باشد.
نکونام با اشاره به روز طبیعت اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه، قرار شد مردم با حضور نیافتن در طبیعت، به سلامتی خود و جامعه کمک کنند.
وی گفت: البته همه روزهای سال به‌عنوان روز طبیعت است که حفظ آن وظیفه همگانی است.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمان با دهه پایانی ماه شعبان با عنوان «دهه بهداشت و نکوداشت مساجد» باید نسبت به آماده‌سازی مساجد اقدام کرد.
وی با اشاره به جایگاه والا و برتر مساجد در ماه رمضان افزود: بالابردن معرفت دینی، شناخت، خداباوری و تقویت ایمان نتیجه توجه به مساجد است.
نکونام به لزوم توجه بیشتر به مساجد در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون مساجد در این استان جایگاه واقعی خود را ندارند.
وی یادآور شد: مردم محله‌ها و مسوولان برای تکریم بیشتر مساجد در شأن یک شهر مذهبی و مؤمن‌پسند تلاش بیشتری داشته باشند و به‌منظور تقویت بهداشت و نکوداشت مسجد فعالیت کنند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: ۱۸ فروردین‌ماه در تقویم کشور به‌نام روز سلامتی نامگذاری شده است که تحقق آن نیازمند رعایت امور فردی و گروهی بهداشت و تغذیه است.
وی گفت: تغذیه، امروزه به‌عنوان دغدغه‌ای مهم بین مردم است اما دشمن با برنامه‌های استعماری و استثماری، برای نفوذ در غذای انسان‌ها تلاش می‌کند تا از این طریق انواع بیماری‌ها را گسترش دهد.
نکونام تاکید کرد: این اقدام مانع افزایش جمعیت می‌شود و به‌همین علت باید نسبت به کنترل غذاها تلاش جدی‌تری انجام شود.
وی افزود: متولیان سازمان غذا و دارو باید با حساسیت بیشتر برای جلوگیری از ورود و مصرف انواع نهاده‌های دامی، درختان و سایر محصولات با هدف تقویت سلامت جان انسان‌ها، بهداشت و تغذیه اقدام کنند.


امام‌جمعه یزد: هدف دشمن جلوگیری از حضور مردم در انتخابات است


نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد گفت: هدف اصلی دشمنان نظام و انقلاب، همواره ایجاد بدبینی در مردم و جلوگیری از حضور گسترده آنها در عرصه های مختلف خصوصا انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ هجری شمسی است.


آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان افزود: استکبارجهانی با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌های گروهی که در اختیار دارد ، برای کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات سم‌پاشی و جو بدبینی را تبلیغ و ترویج می‌کند.


وی با بیان اینکه یکی از کارهای آنها ایجاد اختلاف بین مردم و مسوولان و تفرقه‌افکنی در آستانه انتخابات پیش‌روست ،اظهار کرد: مردم باید همراه با بصیرت و توجه به منویات مقام معظم رهبری در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کنند.


خطیب نماز جمعه یزد تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها  از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید همه مردم و مسوولان با وحدت کلمه در مسیر ولایت حرکت کنند.


ناصری یزدی به شعار انتخابی سال از سوی  مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مدیران باید برای تحقق اوامر معظم‌له با جدیت و برنامه‌ریزی برای رفع موانع  تولید و اشتغال کار  و تلاش کنند.


به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد، اگر تولید و اشتغال در عمل رونق پیدا کند خیلی از مشکلات فرهنگی و اقتصادی رفع می شود و همه در قبال آن مسوولیت دارند .


نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به برگزاری دومین کنگره چهار هزار شهید یزد ،روز دهم فروردین ماه جاری  اشاره کرد و از افرادی که در برگزاری باشکوه آن در بخش‌های مختلف زحمت کشیدند، قدردانی کرد.


ناصری یزدی در ادامه، یوم‌الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی را عید واقعی مردم و اوج مردم سالاری دینی  ذکر کرد و تبیین ابعاد آن از سوی مسئولان برای جوانان را خواستار شد.


نمازجمعه این هفته به جز شهرستان خاتم در ۹ شهرستان دیگر استان یزد برگزار شد، پیش از شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال ۱۳۹۸، این آیین عبادی ،سیاسی در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت استان  اقامه می‌شد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: گزینش آگاهانه محور انتخابات ۱۴۰۰ است


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انتخابات ۱۴۰۰ فصل مهمی در مناسبات گام دوم انقلاب اسلامی است و گزینش آگاهانه و پرهیز از سیاست‌زدگی و انتخاب احساسی باید محور این رخداد باشد.


آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس، افزود: افرادی باید در این انتخابات برگزیده شوند که برآیند عقلانیت و هوشمندی جمعی مردم باشند و دردآشنا، خدوم و متعهد بوده و هرآنچه توان دارند در سایه راهبردهای هدفمند و برنامه‌های کارآمد در راستای بهبود معیشت و رونق اقتصادی کشور به کار گیرند.


وی اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهم انتخابات ۱۴۰۰ متعلق به تعیین تکلیف کرسی‌های شوراهای اسلامی شهری و روستایی است که به‌عنوان پارلمان محلی از اهمیت خاصی برخوردار هستند و در این راستا نیز باید شایسته‌ترین افراد انتخاب شوند که امانتدار و خدمتگزار باشند.


امام جمعه اراک گفت: رسیدگی به عمران، آبادسازی، دوری از اسراف و حفظ بیت المال باید سرلوحه امور منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گیرد و این تکلیفی سنگین بر عهده مردم است تا با مطالعه عمیق بهترین‌ها را برای شوراها گزینش کنند.


آیت الله دری نجف‌آبادی افزود: منتخبان شوراهای اسلامی باید به موضوعات ترافیک، پاکیزگی هوا، بهداشت، اشتغال، خانواده و سلامت محیط زیست توجه خاص داشته باشند  و برای آن برنامه‌ریزی عملیاتی ارایه دهند و این مردم هستند که با تک تک آرای خود وزن شوراها را مهر تایید می‌گذارند و باید متخصصان و خوش فکران را به این نهاد بفرستند.


وی اظهار داشت: مسئولان استان مرکزی باید همگی همت کنند تا به توصیه مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ برای حمایت و پشتیبانی از تولید اهتمام جدی صورت بگیرد چرا که این استان به پایتخت صنعت و تولید کشور شهرت دارد و شایسته است که در مانع زدایی از تولید پیشگامی داشته باشد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه گفت: نگاه مسئولان و مردم نباید به بیرون از کشور و مساعدت سایر کشورها باشد بلکه تنها راه نجات کشور تکیه به اقتصاد درون‌زا است و هرگز بیگانگان دلسوز ایران نیستند و عزت و بزرگی روزافزون کشور  نیاز به تلاش دارد که این ظرفیت در داخل وجود دارد.


آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:ساخت بیمارستان ولیعصر(ع) اراک به عنوان یکی از طرح‌های ملی سلامت با ۱۱۰ میلیارد تومان می‌توانست تکمیل شود اما با پیمانکار جدید قرارداد بسته شده تا ظرف ۱۵ ماه با ۲۸۵ میلیارد تومان تکمیل شود که این میزان اعتبار به غیر تجهیزات درمانی در این مجموعه درمانی است.


وی یادآور شد: پیگیری زیادی از سوی اینجانب در چند نوبت برای ساخت این مجموعه درمانی صورت گرفته چرا که این بیمارستان مادرتخصصی از نیازهای پایه و بسیار اولویت‌دار استان مرکزی است که هیچ تعللی در ساخت و راه‌اندازی آن جایز نیست.


وی اظهار داشت: لازم است مدیران استانی برای این طرح سلامت محور ملی نظارت جدی اعمال کنند تا با تکمیل آن مردم از خدمات بهداشتی و درمانی آن به‌زودی بهره‌مند شوند.


نماز جمعه استان مرکزی در ۳۳ نقطه این استان برگزار می‌شود.


امام جمعه خلخال: حفاظت از محیط زیست وظیفه شرعی است


 امام جمعه خلخال گفت: حفظ ، حراست و صیانت از محیط زیست وظیفه شرعی ، قانونی و انسانی همگان است.


حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال با توصیه به مردم جهت حفظ طبیعت و محیط زیست در روز برگزاری آیین‌های روز طبیعت افزود: در حالی که در دین مبین اسلام به برگزاری بسیاری از آیین‌های نوروز باستانی تاکید شده ولی در عین حال اسلام مخالف برخی خرافات وارد شده به سنت‌های دیرینه نوروزی است.


وی اظهار کرد: بر استفاده از طبیعت برای جلای جسم و روح انسان بسیار تاکید شده ولی اسلام مخالف برخی خرافات موجود در این آیین‌ها همچون نحس پنداشتن روز ۱۳ فروردین و انتقال این نحسی به طبیعت به بهای آسیب به محیط زیست و طبیعت است.


حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه محیط زیست و طبیعت امانتی الهی در دست مردم برای نگهداری مناسب آن جهت تحویل به آیندگان است، گفت: پاکسازی و نظافت طبیعت پیرامون زندگی انسان بسیار ضروری است.


امام جمعه خلخال افزود: انتظار می‌رود همه مردم در روز طبیعت با جمع‌آوری زباله‌های پراکنده در طبیعت این وظیفه شرعی خود را بصورت مطلوب به جای آورند.


خطیب جمعه خلخال همچنین با گرامیداشت ۱۲ فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران گفت: از آغاز ظهور اسلام استکبار به شکل‌های مختلف در مقابل حکومت اسلامی و الهی ایستاده و مستکبرین همواره در تلاش برای پیشگیری از گسترش نظام‌های اسلامی در سطح جهانی بوده‌اند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی یک جامعه حکم عقل و شرع برای هر مسلمان بوده و انتظار از مردم همیشه در صحنه منطقه مشارکت حداکثری در انتخابات به عنوان یکی از عوامل اقتدار نظام اسلامی ایران است.


حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه اصول و فروع دین و عدالت الهی بدون وجود حکومت اسلامی معنی نخواهد داشت، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران استکبار جهانی همواره در تلاش برای توقف روند رو به رشد نظام اسلامی ایران بوده و حفظ و بقای این نظام از اوجب واجبات شرعی و دینی مردم ایران اسلامی  برای کسب سعادت دنیا و آخرت است.


امام جمعه موقت رشت : رفع موانع و تحول حوزه تولید نیازمند عزم همگانی همه بخشها است


امام جمعه موقت رشت گفت: رفع موانع و تحول در حوزه تولید نیازمند عزم همگانی همه مسئولان و همت مضاعف آنان است.


حجت الاسلام احمد طیبی در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این شهر با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری افزود : بیش از ۱۰ سال است که شعار سال رنگ و بوی اقتصادی دارد بویژه سه سال اخیر که تاکید موکد مقام معظم رهبری بر جهش در بخش تولید است زیرا به بیان ایشان اگر تولید داخلی داشته باشیم ، تورم مهار و معضل بیکاری برطرف خواهد شد.


وی عنوان کرد : با توجه به این تاکیدات مضاعف رهبر انقلاب مبنی بربها دادن به حوزه تولید داخلی، مسئولان در همه بخش ها باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کرده و موانع تولید را برداشته و زمینه ساز شکوفایی بخش تولید داخلی شوند زیرا در سایه این تحول است که معضلات اقتصادی و معیشتی جامعه تا حدی زیادی مرتفع می شود.


وی اضافه کرد: از سوی دیگر باید قوانین دست و پاگیر در بخش تولید و اقتصاد اصلاح و بازنگری شود و زمینه رفع موانع مسیر این تحول شناسایی گردد که در این زمینه برخی دیدگاه های مسئولان هم باید اصلاح شود.


حجت الاسلام طیبی خاطرنشان کرد: همچنین باید مشکلات تولید کنندگان بیشتر انعکاس یابد تا مسئولان با این مشکلات بیشتر آنان و برایشان ملموس تر شود تا شاهد تحقق شعارهای اقتصادی در بخش تولید باشیم.


وی در بخشی دیگر از خطبه های امروز با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا  با بیان اینکه برخی از شوراها در حد و اندازه های خود نتوانسته اند موثر عمل کنند.


وی عنوان کرد : در بعضی از مناطق این شوراهای دارای مشکلات جدی است و به جای آنکه برای منطقه راهگشا باشند مساله ایجاد می کنند که باید هیات اجرایی و نظارت در بررسی صلاحیت ها به توانمندی ها ، شایستگی ها و تعهد دینی و اخلاقی داوطلبان شوراها توجه جدی تری داشته باشند و مردم نیز در انتخابشان با آگاهی های بیشتر و هوشیار تر عمل کنند.


وی افزود: انتظار است که دست اندرکاران امر در بررسی صلاحیت ها به وظیفه خطیری که برعهده دارند، به خوبی عمل نمایند و با توجه به صراحت قانون در این زمینه جدیت بیشتری را از خود نشان دهند.


امام جمعه موقت رشت در ادامه به سالروز ۱۲ فروردین اشاره و تصریح کرد: ۱۲ فروردین یک روز بزرگ در تاریخ این ملت و کشور است که پس از صدر اسلام بی نظیر است و ملت ما با رای قاطع به جمهوری اسلامی ، این روز بزرگ را با رهبری امام راحل به سرانجام مطلوب و شایسته رساندند.


وی اظهار کرد: پس از صدر اسلام ما شاهد حکومت دینی نبودیم اما هم اینک با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، خداوند متعال به همت این ملت و بنیانگذار کبیر انقلاب حکومت دینی را نصیب این کشور نمود و ما باید قدردان این موهبت الهی باشیم.


امام جمعه تبریز: نامزدهای انتخابات به جای تخریب همدیگر خود را اثبات کنند


امام جمعه تبریز با بیان اینکه با نزدیک شدن انتخابات تحرکات تبلیغاتی افزایش می‌یابد، خطاب به داوطلبان انتخابات شورا، گفت: برادران و خواهران که داوطلب انتخابات شورا شده‌اید به جای اینکه همدیگر را تخریب کنید، خود را اثبات و معرفی کنید.


حجت‌الاسلام والمسلمین در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) که با رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی برگزار شد، به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و در این خصوص گفت: باید مردم دولت مطلوب مردم و کارآمد، پرکار و پر نشاط، مردمی، خدمت‌رسان، شایسته‌سالار، دولت تولید، شجاع و توانمند، فساد ستیز رای داده و پای کار بیاورند.


امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار اعضای کنگره چهار هزار شهید یزد با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبری در این دیدار نکات بسیاری متذکر شدند که از آن موارد تحسین برنامه‌های زیبا و ابتکاری کنگره شهدای یزد مانند کاشت نهال ، تهیه جهیزیه درمان رایگان، تهیه بسته معیشتی، ختم قرآن و غیره بود.


وی خطاب به بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار استان گفت: به این موارد که مورد نظر رهبری را توجه کنید و در برنامه‌های سالانه خود جای دهید.


امام جمعه تبریز با تاکید بر “ایران قوی” یکی از کلیدواژه مهم رهبری در سخنرانی نوروزی، گفت: ایشان در این زمینه تاکید کردند که باید کشورمان قوی باشد چراکه کشوری و ملتی که دشمنی دشمنان و زیاده‌خواهان را می‌بینند، به خوبی می‌دانند که  راه کار و علاج آن قوی ساختن خود است.


وی ادامه داد: البته شاید برخی‌ها منظور از قوی شدن را قوی شدن در  نظامی بدانند اما ابعاد قدرت ابعاد وسیعی از جمله اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی دارد که امید است در سال جاری در راه قوی شدن ایران اسلامی قدم های مثبتی را بردارند.


نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با قدردانی از مردم نمازگزار برای حضور در نماز جمعه در روز ۱۳ فروردین اظهار داشت: صدا و سیما در خصوص اطلاع‌رسانی برگزاری نماز جمعه کم لطف است و هیچ گونه برنامه‌ریزی و تبلیغ ندارد و آن اطلاع‌رسانی کم نیز معمولا در پایان اخبار و بعد اعلام هواشناسی است که گاهی فراموش می شود.


خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه کتاب مونس انسان است و امروز روز جهانی کتاب کودک است، تاکید کرد: آموزش و پرورش، کانون‌های پرورشی، مساجد و والدین نقش زیادی در این موضوعات دارد تا در تربیت و پرورش کودکان شایسته تربیت دهند.


وی خاطرنشان کرد: دهه آخر ماه شعبان دهه غبارروبی مساجد است به طوریکه به استناد قرآن کسانی مساجد خدا را آباد می‌کنند که ایمان به خدا دارند و زکات می‌دهند و جز خدا از هیچ کسی نمی‌ترسند و این چنین افراد جزو هدایت یافتگان هستند.


نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: امید است در آخرین روزهای شعبان هم از نظر ظاهری مساجد تمیز شوند و محلی برای انسان‌سازی شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم اظهار داشت: امید است  با رفع مشکلات در جامعه  به جایگاه‌های خوبی در سطح کشوری و بین‌المللی رسید.


وی خاطرنشان کرد: امروز روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت است و با اینکه مسوولان بهداشت و درمان به خاطر  مردم را به دوری از تجمع دعوت کردند ولی برخی‌ها فکر می‌کنند که افراد مذهبی با ۱۳ مخالفت دارند در حالی که اینگونه نیست بلکه این روز یک روز خاطره‌ها است و ما تحت هیچ شرایطی با مهربانی، طبیعت مخالفت نداریم ولی آنچه خواسته ما است رعایت موازین شرعی می‌باشد.


امام جمعه تبریز با بیان اینکه در حال حاضر با آلودگی‌های متفاوتی از قبیل صدای خودرو، دود، شلوغی روبه رو هستیم و ۱۳ فروردین بهانه‌ای برای دیدن طبیعت است، گفت:  از این‌رو باید طبیعت را عزیز شمرد و بندگان خداوند باید همیشه مراقب طبیعت باشند و هیچ کسی حق آسیب رساندن به طبیعت را ندارد.


وی اظهار امیدواری کرد: در این روزهای کرونایی به توصیه‌های بهداشت و درمان توجه کنیم و گرچه پارک‌هایی که در شهر وجود دارد باید بسته شود ولی در مقابل مرزهای کشور به خارج باز است و من مانده‌ام چه رمز رموزی در این موضوع است که حتما مسوولان ذیربط توجیهی برای این کار دارند و شاید در خارج از کشور کرونا نیست.


خطیب جمعه تبریز تذکر داد: مردم اگر رعایت نکنیم وضع بدتر می‌شود و نباید اجازه بدهیم که موج کرونا تشدید شود.


وی با بیان اینکه امید است امسال به شکوفایی تولید مد نظر رهبری برسیم، گفت: ۱۲ فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران است و باید نام امام رضوان‌الله را که موسس این انقلاب است را گرامی و زنده بداریم زیرا این جمهوری اسلامی در آینده به تمدن اسلامی مد نظر رهبری تبدیل خواهد شد.


خطیب جمعه میامی: لازمه پیشرفت کشور پشتیبانی از تولیدات داخلی است


 خطیب جمعه میامی گفت: لازمه پیشرفت کشور تحقق شعار سال ۱۴۰۰ ، حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخلی است.


حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل عباس نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجدجامع میامی، افزود: تولید داخلی سدی در برابر نقشه های دشمنان خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی سبب ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی کارآمد و جوان کشور می‌شود، اظهار داشت: اگر در مسائل اقتصادی چشم به کشورهای دیگر داشته باشیم مشکلات اقتصادی نیز بیشتر می‌شود، بنابراین پشتیبانی و حمایت از تولید داخلی ضرورت دارد.


امام جمعه موقت میامی با تاکید بر اینکه زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات باید فراهم شود، تصریح کرد: دشمنان نظام به دنبال انتخابات حداقلی در کشور هستند.


وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری و انتخاب درست در انتخابات راهکاری برای حل مشکلات معیشتی است ، افزود: معیشت مردم بسیار مهم و حیاتی است از همین جهت مردم علاوه بر حضور پرشور باید انتخاب فرد اصلح را نیز مد نظر قرار دهند.


وی ادامه داد: مردم در انتخابات پیش رو به افراد انقلابی و توانمند برای خدمت به مردم و کشور رای دهند.


عباس نژاد با اشاره به اینکه کتاب به عنوان بهترین و موثرترین عنصر در تربیت کودکان و نوجوانان می باشد ، تصریح کرد: روز جهانی کودک بستری است برای اهمیت کتاب کودک که می توان با استفاده از آن در بهبود وضعیت جامعه و ارتقای فرهنگ عمومی بهره برد.


امام جمعه موقت میامی گفت : با برنامه ریزی مناسب می توان کودکان را به خواندن کتابهای ارزنده و خوب تشویق کرد.


وی با اشاره به تغییر وضعیت شهرها در روزهای گذشته ، اظهار کرد: دستورالعمل های بهداشتی اعلام شده توسط ستاد مقابله با کرونا باید توسط مردم رعایت شود.


امام جمعه موقت میامی گفت : ۱۳ فروردین روز طبیعت از اهمیت ویژه ای نزد ایرانیان برخوردار است ولی نباید مردم به محیط زیست آسیب برسانند.


وی افزود : حفظ منابع طبیعی وظیفه همگانی محسوب می شود.


امام جمعه سنندج: مسوولان برای رفع مشکلات مردم دست بکار شوند


 امام جمعه سنندج گفت: مسوولان باید ضمن رفع مشکلات اقتصادی مردم، در راستای تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب با جدیت گام بردارند و در این رابطه از هیچ کوششی دریغ نکنند.


ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های  نمازجمعه سنندج اظهار داشت: همه مسوولان و دستگاه‌های مختلف، احساس مسوولیت کرده و برای تحقق شعار امسال رهبری، از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند و موانع را از سر راه فعالان این عرصه بردارند.


وی بر لزوم رفع مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی در کشور تاکید کرد و افزود: فقر و بیکاری، برای جامعه خطرناک است و همه باید دلسوزانه برای ارتقای وضعیت معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی، تمام تلاش خود را بکار گیرند، چراکه داشتن رفاه و آسایش حق مردم است.


امام جمعه سنندج به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر تاثیر فقر در افزایش جرم و حتی کفر، اشاره کرد و یادآور شد: دولت و دستگاه‌های مسوول وظیفه دارند، دلسوزانه و با تمام توان، قدرت خرید مردم را بالا ببرند تا شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی و انحراف و جرم در جامعه نباشیم.


ماموستا رستمی خواستار کنار هم بودن مردم و مسوولان برای پیشرفت کشور شد و اضافه کرد: امروز به برکت نظام اسلامی و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی، شاهد امنیت پایدار در کشور هستیم و باید قدردان ازخودگذشتگی نیروهای امنیتی به ویژه سربازان گمنام امام زمان باشیم.


وی به حماسه همه‌پرسی ۱۲ فروردین و رای ۹۸ درصدی مردم به جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این روز نماد سند آزادی و حریت مردم ایران از سلطه استعمار است و امروز در سایه جمهوری اسلامی، کشورمان یکی از قدرت‌های بزرگ منطقه‌ای و جهانی است.


خطیب جمعه خواستار توجه مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شد و افزود: امیدواریم با کمک مردم و دستگاه‌های مختلف به ویژه کادر درمان، شاهد نابودی ویروس کرونا در چند ماه آینده باشیم.


رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها نامگذاری کردند.


نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.


مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.


در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.


امام جمعه گنبدکاووس: تفاهم‌نامه ایران و چین، آغاز خنثی‌سازی تحریم‌های غرب است


امام جمعه گنبدکاووس، امضای تفاهم‌نامه و سند راهبردی ۲۵ ساله همکاری ایران و چین را اقدامی ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد که این اقدام شروعی برای خنثی‌سازی تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه آمریکا و غرب علیه کشورمان است.


حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گنبدکاووس اظهار کرد: امضای این تفاهم‌نامه در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و تقویت ارتباط با دیگر کشورها بالاخص نگاه به همسایگان و شرق است.


وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به امضای این تفاهم‌نامه و بکار بردن اصطلاحاتی مانند قرارداد ترکمنچای، وطن فروشی و وابستگی اضافه کرد: این واژه ها بیشتر ازسوی منافقین و ضد انقلاب که بیشتر خواهان رابطه ایران با غرب و آمریکا هستند، مطرح می‌شود.


وی با قدردانی از همراهی دولت برای امضای این تفاهم‌نامه، ابراز امیدواری کرد با اجرای مفاد آن بخشی از کمبود زیرساخت‌های کشورمان در حوزه بندر، صنایع نفت و گاز و هواپیما تکمیل شود.


خطیب جمعه گنبدکاووس همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۲۸ خرداد امسال و با بسیار مهم دانستن حضور حداکثری مردم در این رخداد سیاسی، گفت: مشارکت بالای مردم علاوه بر اعلام وفاداری به نظام و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی، نقشه دشمنان را که از هم اکنون به دنبال کم اهمیت جلوه دادن انتخابات و ناامید کردن مردم از شرکت در آن هستند، خنثی می‌کند.


حجت الاسلام ترابی، بالاترین نشان جمهوری اسلامی را مردمی بودن آن دانست و افزود: شرکت پرشور در انتخابات، کشور را در برابر توطئه‌ها و سنگ اندازی‌ دشمنان بیمه می‌کند.


امام جمعه قشم: ارتباط با جهان در مذاکره با غرب منحصر نمی‌شود


امام جمعه قشم گفت: سند همکاری ایران و چین نشان داد ارتباط با جهان تنها مذاکره با آمریکا و اروپا نیست و شرق آسیا، چین، هند، روسیه و دیگر کشورها نیز از قابلیت‌های مهمی برخوردارند.


حجت‌الاسلام میثم تارم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان قشم افزود: عصبانیت رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره سند همکاری ایران و چین  خود نشان از درستی این حرکت و تاثیر آن در جهان دارد.


وی ادامه داد: غرب و به ویژه آمریکا امپراطوری رسانه‌ای خود را علیه همکاری ایران و چین به کار بسته‌اند و از این رو باید سند همکاری امضا شده باید تا آن جا که ممکن است شفاف سازی شود،


امام جمعه قشم تصریح کرد: این یک سند راهبردی است که نحوه همکاری دو کشور در مدت ۲۵ سال آینده را مشخص می‌کند.


وی افزود: پیش از ایران نیز اتحادیه اروپا، عربستان صعودی و دیگر کشورها با چین سند همکاری امضا کرده‌اند و این امر نشانه سیاست های دوگانه غرب در عمل و گفتار است.


«رقیب هراسی» راهبرد دشمن برای انتخابات ۱۴۰۰ است


امام جمعه شهرستان قشم گفت: مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بویژه در عرصه ریاست جمهوری، برای دستیابی به ایرانی قوی باید رئیس جمهوری پرنشاط، قوی، مومن، متعهد، مردمی و کارآمد را با حضور مقتدرانه خود در پای صندوق‌های رای انتخاب کنند.


تارم افزود: دشمنان خارجی و افراد داخلی همسو با آنان با استفاده از ترفند رقیب هراسی در انتخابات آتی قصد دارند تا جامعه را از برخی کاندیداهای احتمالی بترسانند.


وی ادامه داد:  دشمن با این ترفند، نظامیان و به ویژه سپاهیان را مورد هدف قرار داده و این در حالی است که در نظامیان نیز مطابق قانون صلاحیت حضور در انتخابات را دارند.


امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به اهمیت رصد و مدیریت فضای مجازی خاطرنشان کرد: مدیریت هوشمندانه فضای مجازی به معنای فیلتر کردن نیست بلکه مدیریتی کارآمد و صحیح در جنگ روانی مورد نظر است.


علم‌الهدی: سرمایه‌های سرگردان دلیل گرانی‌های کشور است


امام‌ جمعه مشهد با بیان اینکه در حال حاضر در کشور هم مرغ و هم روغن وجود دارد، تصریح کرد: اما دلیل این گرانی‌ها این است که در این کشور یک سرمایه‌های سرگردانی وجود دارد و برخی سرمایه‌داران برای ازدیاد ثروت خودشان، این سرمایه‌سرگردان را در حوزه دلالی و تجارت‌های نامشروع به کار می‌گیرند.


آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت، اظهار کرد: ایرانیان قدیم، با توجه به حکمتی، روز سیزدهم فروردین را به دامن طبیعت می‌رفتند. از برکات اسلام این است که وقتی عقاید و فرهنگ اسلامی در میان ایرانیان رواج یافت، آنچه در ایران قدیم حکمت نداشت، در برابر فرهنگ غنی اسلامی از بین رفت. پس اگر برخی از سنت‌ها از فرهنگ گذشته ایرانیان باقی مانده و فرهنگ اسلامی آن‌ها را از بین نبرده است، معلوم‌ می‌شود این فرهنگ‌ها از یک حکمت خاصی برخوردار بوده است‌.


وی افزود: در روز سیزدهم فروردین، شکوفه‌ها باز می‌شوند و همین موضوع در بین ایرانیان قدیم یک فرصتی برای تفریح و نشاط بهاری بوده است. این فرصت در گذشته دارای اهمیت بوده و الآن نیز مهم است. در برابر جریان غنی فرهنگ اسلامی که تمام فرهنگ‌ها در برابر آن سر به زیر می‌آورند نیز جریان فرهنگی گرامیداشت روز طبیعت تا به امروز باقی مانده است؛ چون دارای حکمتی قابل توجه است.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به خرافه نحس بودن روز سیزده فروردین، خاطرنشان کرد: این درست نیست و در گذشته به این دلیل این خرافه رواج داشته است که چون مردم در این روز وقتی در تفریحات خود افراط می‌کردند، دچار حوادثی می‌شدند و نام آن را نحسی سیزده می‌گذاشتند در حالیکه این نحسی حاصل از عمل آن‌ها در آن روز بوده است.


علم‌الهدی ضمن بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: ظاهر این روایت این است که با روزها دشمنی نکنید که روزها نیز با شما دشمنی می‌کنند. پس ما نباید روز سیزده فروردین را نحس بدانیم، چراکه در این صورت این روز با ما دشمنی می‌کند و واقعا نحس می‌شود. در تفسیر این روایت نیز آمده است که ما وقتی با روزها دشمنی می‌کنیم که خاصیت آن روز را در خط دشمنی با خدا استخدام کنیم. روز سیزدهم فروردین، روز شکوفایی نعمت‌های خداست و ما باید در این روز خدا را شکر کنیم و نباید تفریح در این روز باعث انجام برخی گناه‌ها شود، چراکه در این صورت این روز نیز با ما دشمنی خواهد کرد و اتفاقات ناگواری در همین روز دامن‌گیر ما خواهد شد.


وی با با بیان اینکه از نعمت‌های بهاری ما، بیانات حکیمانه و رهنمودهای پیامبرگونه رهبری در روز نخست سال است، عنوان کرد: بیانات ایشان راهبردهای پربرکتی در زندگی ماست. امسال رهبری شعار سال را تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها قرار دادند. در این شعار اسراری وجود دارد که اگر ما درست دقت کنیم یک راهبرد جامع و عظیمی برای تمام مشکلات ما است.


این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه در حال حاضر در کشور هم مرغ و هم روغن وجود دارد، تصریح کرد: اما دلیل این گرانی‌ها این است که در این کشور یک سرمایه‌های سرگردانی وجود دارد و برخی سرمایه‌داران برای ازدیاد ثروت خودشان، این سرمایه‌ سرگردان را در حوزه دلالی و تجارت‌های نامشروع به کار می‌گیرند و به عنوان مثال در حوزه تامین مرغ و روغن اختلالاتی به وجود می‌آورند که دود آن به چشم مردم می‌رود.


علم‌الهدی اضافه کرد: ما امروز در کشورمان با نیروهای نخبه‌ای مواجهیم که در تامین نیازهای روزمره و توسعه امکانات زندگی از یک فکر رسایی برخوردارند. اگر این سرمایه‌ها در اختیار این ابتکارات بیاید و تولیدهای دانش‌بنیان افزون شود، با سرمایه سرمایه‌داران، چرخ کارخانه‌ها بچرخد و تمام زمین‌ها به مزارعی سبز و خرم تبدیل شود، دیگر کسی برای سرمایه‌دار شدن، اقلام ضروری مردم را احتکار نمی‌کند. پس حل مشکلات ما را رهبری در تولید دیدند.


وی با اشاره به تاکیدات رهبری بر پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در بحث تولید، بیان کرد: دستگاه‌های مختلف در کشور موظف‌اند از تولید پشتیبانی و مانع‌زدایی کنند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، وظیفه تمام دستگاه‌ها روشن شده است و هر دستگاه اجرایی که ببیند مانعی بر سر راه تولید وجود دارد، باید آن مانع را از بین ببرد. دستگاه‌های قضایی نیز باید مانع‌زدایی کنند و با قدرت دستگاه‌های اجرایی را تحت کنترل بگیرند و موانع تولید را از بین ببرند. هم مجلس و هم دستگاه قضا باید بر واردات و صادرات کشور نظارت کامل داشته باشد.


امام جمعه مشهد تاکید کرد: اگر فعالیت‌های دستگاه‌ها و نظارت‌ها، جهادی شد، هم تولید پشتیبانی می‌شود و هم مانع‌زدایی. رهبری با شعار امسال، راهبردی را برای تمام دستگاه‌ها مشخص کردند و حرکت را هم برای تمام مردم معین کردند. اگر سرمایه‌های سرگردان وارد تولید شود و فعالیت‌ها نیز به طور جهادی در این خط قرار گیرد و دستگاه‌های نظارتی نیز نظارت کامل داشته باشند، تمام مشکلات ما حل خواهد شد. آمریکا شکست خواهد خورد، کما اینکه تا به حال نیز شکست خورده است و دشمن مایوس خواهد شد. رهبری در نوروز ۹۱ در حرم مطهر رضوی فرمودند: “مردم اگر شما در عرصه تولید کاری کنید که این عرصه توسعه یابد، دشمن مایوس می‌شود و وقتی مایوس شد، تمام توطئه‌ها و فتنه‌هایش قطع می‌شود.


| شناسه مطلب: 105702




نماز جمعه



نظرات کاربران