کتاب یادگار آفتاب ؛ پژوهشی در زندگی امام حسن مجتبی(ع) کتاب یادگار آفتاب ؛ پژوهشی در زندگی امام حسن مجتبی(ع) کتاب یادگار آفتاب ؛ پژوهشی در زندگی امام حسن مجتبی(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب یادگار آفتاب ؛ پژوهشی در زندگی امام حسن مجتبی(ع) کتاب یادگار آفتاب ؛ پژوهشی در زندگی امام حسن مجتبی(ع) کتاب یادگار آفتاب ؛ پژوهشی در زندگی امام حسن مجتبی(ع) کتاب یادگار آفتاب ؛ پژوهشی در زندگی امام حسن مجتبی(ع) کتاب یادگار آفتاب ؛ پژوهشی در زندگی امام حسن مجتبی(ع)

کتاب یادگار آفتاب ؛ پژوهشی در زندگی امام حسن مجتبی(ع)

کتاب یادگار آفتاب نوشته حجت الاسلام ابوالفضل هادی منش، پژوهش و تحلیلی در زندگی و سیره امام حسن مجتبی (ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب «یادگار آفتاب» نگاهی به زندگانی و سیره امام حسن (ع) است که با رویکردی تحلیلی نوشته شده است.


این کتاب که پژوهشی در زندگی و سیره امام حسن مجتبی (ع) نوشته حجت الاسلام ابوالفضل هادی منش می باشد از سوی انتشارات بهار دلها منتشر شده است.


کتاب «یادگار آفتاب» مشتمل بر 192 صفحه و 9 فصل است. با زلال کوثر، از ولادت تا شهادت امام علی (ع)، ویژگی های امام مجتبی (ع)، فعالیت های امام مجتبی (ع) پیش از امامت، محل خلافت امام مجتبی (ع)، بررسی رویداد صلح، شرایط فرهنگی جامعه و تلاش های امام مجتبی (ع)، شهادت امام مجتبی (ع)، امام حسن (ع) در نگاه دیگران و گلبرگی از آفتاب عناوین فصول کتاب «یادگار آفتاب» است.


از جمله کتاب های حجت الاسلام ابوالفضل هادی منش نویسنده و پژوهشگری که در حوزه دین قلم می زند می توان به نور نیایش،خورشید رهنمای، یادگار آفتاب، ژرفای دانش، میراث دار رسول، امام رئوف، دریای جود، شهریار نیکی، کوثر جاودان، سرور شهیدان، پیشوای اندیشه، نعمت عاشورا، بانوان آسمانی و فرازهای عاشورا اشاره کرد.


در قسمتی از کتاب «یادگار آفتاب» می خوانیم: او کودکی زیرک و باهوش بود. هفت سال بیشتر نداشت که پای موعظه رسول خدا حاضر می شد و آنچه را می شنید به ذهن می سپرد و برای مادرش فاطمه (س) بازگو می کرد. وقتی علی (ع) به خانه می آمد، فاطمه (س) آنها را برای علی (ع) می گفت. علی (ع) از او می پرسید:« اینها را از کجا شنیده ای؟» و فاطمه (س) پاسخ گفت:« از فرزند تو حسن». در پی همین ماجرا روزی علی (ع) در گوشه ای از خانه پنهان شد تا ماجرا از نزدیک ببیند. حسن (ع) مانند هر روز دوان دوان پیش مادر آمد تا شنیده هایش را بازگوید ولی نتوانست مانند روزهای دیگر به خوبی کلمات وحی را ادا کند و دچار لکنت شد. فاطمه (س) با تعجب علت را پرسید و حسن (ع) پاسخ داد:« تعجب مکن مادر زیرا بزرگی دارد به سخنان من گوش می دهد و همین سبب شده است تا نتوانم به خوبی بیان کنم». در این لحظه علی (ع) بیرون آمد و کودک باهوش خود را بوسید.


در بخش دیگری از این کتاب آمده است: از آنجا که دشمنان اهل بیت (ع) همواره می کوشیدند تا چهره تابناک آنان را خدشه دار کنند برای شهوت پرست جلوه دادن چهره امام مجتبی (ع) تهمت های ناروایی را به ایشان نسبت می دادند. دشمنان او را فردی معرفی می کردند که نعوذ بالله علاقه وافری به زن ها داشته و پیوسته ازدواج می کرد و طلاق می داد. موج این اتهام های نادرست از دوره خلافت منصور دوانیقی آغاز گردید. او یکی از سرسخت ترین دشمنان اهل بیت (ع) بود و برای سرکوبی قیام های علویان و برای جلوگیری از پشتیبانی مردم از آنان و تحکیم حکومت استبدادی از هیچ کوششی فروگذار نمی کرد. او با پخش خبرهای جعلی درباره اهل بیت و تشویق دیگران به پراکندن این گونه دروغ ها می کوشید تا چهره و جایگاه بلند اهل بیت (ع) را خدشه دار کند.


گفتنی است، کتاب «یادگار آفتاب» نوشته حجت الاسلام ابوالفضل هادی منش مشتمل بر 192 صفحه در شمارگان دو هزار نسخه با قیمت 16 هزار تومان در قطع رقعی از سوی انتشارات بهار دلها چاپ و روانه بازار کتاب شده است.




نظرات کاربران