مشارکت وزیرخارجه مراکش در بزرگترین لابی صهیونیستی آمریکایی مشارکت وزیرخارجه مراکش در بزرگترین لابی صهیونیستی آمریکایی مشارکت وزیرخارجه مراکش در بزرگترین لابی صهیونیستی آمریکایی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مشارکت وزیرخارجه مراکش در بزرگترین لابی صهیونیستی آمریکایی مشارکت وزیرخارجه مراکش در بزرگترین لابی صهیونیستی آمریکایی مشارکت وزیرخارجه مراکش در بزرگترین لابی صهیونیستی آمریکایی مشارکت وزیرخارجه مراکش در بزرگترین لابی صهیونیستی آمریکایی مشارکت وزیرخارجه مراکش در بزرگترین لابی صهیونیستی آمریکایی

مشارکت وزیرخارجه مراکش در بزرگترین لابی صهیونیستی آمریکایی

یک منبع آگاه در وزارت خارجه مراکش از مشارکت وزیر خارجه این کشور در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) در ۶ می (۱۶ اردیبهشت) خبر داد. 

گزارش دریافتی از خبرگزاری آناتولی حاکیست، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) روز چهارشنبه (8 اردیبهشت ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد : برای نخستین بار ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش، در گفت‌وگوی مجازی با ایپک که در ۶ می (۱۶ اردیبهشت) برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.


 این نخستین مشارکت رسمی مراکش در کنفرانس ایپک که یکی از قدرتمندترین لابی‌های صهیونیستی در آمریکاست، به شمار می‌آید؛ ایپک تأثیر گسترده‌ای در دولت، کنگره و مجلس نمایندگان و سنای آمریکا دارد.


 یک مقام مسئول در وزارت خارجه مراکش که خواست نامش فاش نشود، بیانیه ایپک را تأیید کرد و گفت: وزیر خارجه مراکش در کنفرانس ایپک که ۶ می برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد. وی در این مورد توضیحات دیگری ارائه نکرد.


 ایپک در سال ۱۹۵۱ میلادی با عنوان کمیته روابط عمومی آمریکا و صهیونیسم تأسیس شد؛ سپس نام آن به کمیته روابط عمومی آمریکا – اسرائیل تغییر یافت. این سازمان به حمایت کامل از راستگرایان اسرائیلی و تأیید شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین مشهور است.


 در ۱۰ دسامبر گذشته رژیم صهیونیستی و مراکش روابط دیپلماتیک خود را پس از آنکه در سال ۲۰۰۰ میلادی متوقف شده بود، از سر گرفتند.


 در ۲۲ همین ماه نیز سعد الدین العثمانی، نخست وزیر مراکش در نخستین سفر هیئت رسمی اسرائیلی – آمریکایی به رباط، پایتخت مراکش، اعلامیه‌ مشترک برقراری روابط میان کشورش با اسرائیل و آمریکا را امضا کرد.


 مراکش پس از امارات، بحرین و سودان، چهارمین کشور عربی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی سازی کرد. این کار خشم شدید ملت‌های عربی را در پی داشته است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران