پلیس کربلا: اوضاع اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است پلیس کربلا: اوضاع اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است پلیس کربلا: اوضاع اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پلیس کربلا: اوضاع اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است پلیس کربلا: اوضاع اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است پلیس کربلا: اوضاع اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است پلیس کربلا: اوضاع اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است پلیس کربلا: اوضاع اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است

پلیس کربلا: اوضاع اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است

فرمانده پلیس کربلای معلی با حضور در مقابل ساختمان کنسولگری ایران در کربلا اعلام کرد: اوضاع در این استان باثبات است و نیروهای امنیتی کنترل اوضاع اطراف کنسولگری ایران را در دست دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از «العالم»، سرتیپ «احمد زوینی» رئیس پلیس کربلا، در فیلمی که بامداد امروز در شبکه‌های اجتماعی عراق بازتاب یافت از مقابل ساختمان کنسولگری ایران در کربلا اعلام کرد: «مشکل امنیتی در این استان وجود ندارد و اوضاع باثبات است و همچنین اوضاع از جمله امنیت و سالم بودن ساختمان کنسولگری( ایران) تحت کنترل است


سرتیپ زوینی تأکید کرد: نیروهای امنیتی در اطراف ساختمان کنسولگری ایران مستقر هستند و مشکل امنیتی وجود ندارد.


وی اظهار کرد: حتی در برخی خیابان‌های کربلا که عده‌ ای اقدام به آتش زدن لاستیک کرده‌اند، تردد جریان دارد.


این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که برخی رسانه‌های نزدیک به سعودی گزارش داده‌اند گروهی از معترضان با تجمع در برابر کنسولگری ایران در کربلا، در این منطقه لاستیک آتش زدند.


رسانه‌های عراقی یکشنبه شب مدعی شدند: عده‌ای کیوسک‌های اطراف بیرونی کنسولگری ایران در کربلا را آتش زدند و نیروهای امنیتی  به مقابله با آشوبگران پرداخته و تعدادی از دو طرف نیز مجروح شدند.


ناآرامی‌ها در برخی مناطق کربلا پس از ترور «ایهاب الوزنی» از فعالان اجتماعی این استان آغاز شد. او اولین ساعات بامداد یکشنبه خارج از خانه‌اش توسط عده ای ناشناس به قتل رسید. به گفته وزارت دفاع عراق هیچ گروهی مسئولیت قتل او را به عهده نگرفته است.


کنسولگری ایران عصر یکشنبه در بیانیه‌ای ترور این فعال عراقی را محکوم کرد.


در این بیانیه آمده است: کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا، این اقدام تروریستی را که در این شهر مقدس روی داده محکوم کرده و تسلیت و همدردی خود را ابراز داشته و معتقد است که اینگونه اقدامات در چارچوب ناامنی و بی ثبات کردن کشور دوست و برادر، جمهوری عراق است.


خبرهای رسیده از عراق حاکی است که ترور «ایهاب الوزنی» فعال اجتماعی در کربلا، کار سازمان جاسوسی موساد اسرائیل است.


محمد العیسی نویسنده و روزنامه نگار عراقی در یادداشتی خاطرنشان کرد که اولین و مهمترین متهم ترور ایهاب الوزنی فعال اجتماعی عراق در کربلا، موساد اسراییل است و بیشترین بهره برداری را از آن می کند.




نظرات کاربران