فعالیت ۲۵۰ طلبه در موج چهارم کرونا فعالیت ۲۵۰ طلبه در موج چهارم کرونا فعالیت ۲۵۰ طلبه در موج چهارم کرونا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فعالیت ۲۵۰ طلبه در موج چهارم کرونا فعالیت ۲۵۰ طلبه در موج چهارم کرونا فعالیت ۲۵۰ طلبه در موج چهارم کرونا فعالیت ۲۵۰ طلبه در موج چهارم کرونا فعالیت ۲۵۰ طلبه در موج چهارم کرونا

فعالیت ۲۵۰ طلبه در موج چهارم کرونا

 دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه، گفت: با درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، گروه های جهادی و تیم های مشاوره برادران و خواهران حوزوی فعال شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی با اشاره به موج چهارم شیوع ویروس منحوس کرونا اظهارکرد: بنا بر اعلام نیاز تا کنون ۲۵۰ طلبه جهادی برادر و خواهر در چهار بیمارستان سطح شهر قم در سه شیفت مستقر شده‌اند.


دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه با بیان اینکه تلاش هایی که حوزویان در این ایام به عنوان کار جهادی انجام دادند، برگ زرینی در تاریخ روحانیت بود، تصریح کرد: موج چهارم در شرایطی اتفاق افتاد که گروه های جهادی ستاد بحران حوزوی از حالت آماده باش خارج شده بودند و این به جهت وضعیت مطلوب و رو به سفیدی بود که استان قم داشت بطوریکه با گذشت سه چهار روز هم ما شاهد مورد فوتی نبودیم.


حجت الاسلام و المسلمین زمانی افزود: موج سوم هم خیلی پررنگ نبود و ما در قم مشکل چندانی نداشتیم که بخواهیم تمام گروه های جهادی را در حالت آماده باش نگه داریم، لذا فعال به معنای زمان بحران و ضرورت نبودند. با شروع موج چهارم و درخواست از ستاد بحران حوزوی جلسه ای با حضور تمامی اعضای ستاد بحران حوزوی، سرتیم های طلاب جهادی مستقر در بیمارستان ها، مسئول کمیته بیمارستان ها، مسئول کمیته آرامستان ها در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزارشد، جلسه بسیار دقیق و کارشناسی بود و منجر به فعال شدن مجدد ستاد بحران حوزوی در موج چهارم کرونا گردید.


وی ادامه داد: از فردای آن روز فراخوانی زده شد، ۲۵۰ طلبه خواهر و برادر فوراً اعلام آمادگی کردند با ساماندهی که صورت گرفت در هر بیمارستان ۵ طلبه برادر و ۴ طلبه خواهر به همراه مشاورینی ممحض به صورت شبانه روز در سه شیفت مشغول به خدمت رسانی به بیماران کرونایی و همراهی با کادر درمان شدند.


دبیر ستاد بحران و حوادث مترقبه حوزه های علمیه گفت: کمیته مشاوره با هدف کاهش آلام بیماران و مشاوره به ایشان از نظر روحی و کاهش استرس فعالیت خوبی را از خود به جای گذاشت در طول فعالیت از موج اول تا کنون گروه های متعدد مرکز مشاوره حوزه های علمیه دوشادوش سایر طلاب جهادی، جهادگرانه در خدمت جامعه و همشهریان بودند.


وی ادامه داد: بحمدالله در قم خلعی در خصوص کمک رسانی به بیمارستان نداریم و لذا با تشدید شرایط کرونایی در اعلام عمومی به حوزه های مراکز استان و درخواست برای فراخوان طلاب جهادی مناطق خود خواستیم تا طلاب جهادی با نظارت مدیریت مدارس و ستاد بحران حوزوی در نقاطی که در هر استان مشخص می شود، حضور فعالانه ای داشته باشند تا ان شاءالله به زودی شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس از کشور و عالم باشیم.


| شناسه مطلب: 106428




حوزه علمیه کرونا



نظرات کاربران