عفو بین الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است عفو بین الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است عفو بین الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عفو بین الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است عفو بین الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است عفو بین الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است عفو بین الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است عفو بین الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است

عفو بین الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل حملات رژیم صهیونیستی به شهروندان غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی در باریکه غزه را «جنایات جنگی» توصیف کرد و خواستار تحقیق درباره آن شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از «العالم»، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در حملات هوایی اسرائیل، کودکان و زنان جان خود را از دست داده و در برخی موارد همه اعضای یک خانواده جان باختند، زندگی غیرنظامیان فلسطینی نادیده گرفته شد و ساختمان‌های غیرنظامی از بین رفت.


دراین بیانیه برلزوم بررسی این حملات درقالب «جنایت علیه بشریت» یا «جنایات جنگی» تاکید شده است.


«صالح حجازی» معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل دراین خصوص گفت: اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل پیش از چهار حمله مرگبار در نوارغزه هیچ هشداری نداده و از دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته شده دراین باره تحقیق کند.


وی درادامه افزود: اسرائیل یک بار دیگر نشان داد که با حمله به مناطق مسکونی بدون هشدار هنگام حضور غیرنظامیان در داخل آن، زندگی فلسطینیان را نادیده گرفته است و از سال ۲۰۰۷ با محاصره غیرقانونی، آنها را مجازات می‌کند.


حجازی بیان کرد: حملات عامدانه به غیرنظامیان، اموال غیرنظامی و زیرساخت های آنها، غیر متناسب بوده و جنایت جنگی به شمار می‌رود.


معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل گفت: دادگاه کیفری بین‌المللی که درحال انجام تحقیقات در مورد اوضاع فلسطین است باید فوری این موضوع را به عنوان جنایات جنگی بررسی کند.


بر اثرحملات رژیم صهیونیستی به غزه از دوشنبه گذشته تاکنون، نزدیک به 220 تن شهید شدند که در میان آنها ۶۳ کودک، ۳۶ زن و ۱۶ سالخورده دیده می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران