تقبیح سکوت تحقیر آمیز کشورهای عربی تقبیح سکوت تحقیر آمیز کشورهای عربی تقبیح سکوت تحقیر آمیز کشورهای عربی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقبیح سکوت تحقیر آمیز کشورهای عربی تقبیح سکوت تحقیر آمیز کشورهای عربی تقبیح سکوت تحقیر آمیز کشورهای عربی تقبیح سکوت تحقیر آمیز کشورهای عربی تقبیح سکوت تحقیر آمیز کشورهای عربی

تقبیح سکوت تحقیر آمیز کشورهای عربی

امام جمعه نجف اشرف در سخنانی توام با آرایه های ادبی آنچه را که "سکوت تحقیر آمیز" از سوی برخی کشورهای عربی نامید تقبیح و محکوم کرد و اظهارداشت: موشک های فلسطینی به آسمان رفتند و عادی سازی (روابط با رژیم صهیونیستی) سقوط کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف که به دلیل کرونا، مجازی قرائت شد با تبریک پیروزی فلسطینیان، رویدادهای سرزمین اشغالی قدس را شمارش معکوس برای اضمحلال و نابودی رژیم صیونهستی ارزیابی کرد و گفت: شمارش معکوس رژیم صهیونستی آغاز شده است و نیروی مقاومت شرایط آن را تعیین می کند.


وی اضافه کرد: مقاومت فلسطین در مقابل اسرائیل غاصب شاهد تحول جدیدی است که حملات موشکی شکست گنبد آهنین و افسانه ارتش به ظاهر قدرتمند اسرائیل را زیر سوال برد بطوریکه جریان مقاومت شرایط آتش بس را دیکته می کند و صهیونیسم مستاصل و ناتوان مانده و دچار اختلاف داخلی هم شده است.


قپانچی اظهار داشت: امروز در مقابل پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که یک امر شکست خورده و سقوط کرده است، موشک ها باعث اعتلای ملت اسلام شدند.


 وی "سکوت تحقیرآمیز" برخی دولت های عرب را نکوهش و محکوم کرد و در عین حال گفت: مردم عراق از حق اسلامی فلسطین حمایت می کنند.


وی گفتگوی راهبردی واشنگتن با بغداد را یک خدعه آمریکایی و فریب دادن عراق با هدف دور زدن قانون برای خارج نشدن نظامیان آمریکایی از کشور دانست و در خصوص گفتگوی استراتژیک عراق و آمریکا اظهار داشت: این گفتگو فقط منجر به دور زدن قانون عقب نشینی شد و تلاش اشغالگران آمریکایی برای فریب مردم ما و تغییر نام و آدرس حضور نیروهای آمریکایی در عراق بود.


قپانچی تصریح کرد: نیروهای عراقی قادر به محافظت از کشور هستند و نیازی به استفاده از نیروهای خارجی نیست.


وی در خصوص انتخابات آتی پارلمانی عراق که قرار است اواخر تابستان امسال برگزار شود، گفت: توصیه به برگزاری انتخابات در موعد مقرر داریم.


گفتنی است اخیرا و در پی گفتگوی راهبردی آمریکا و عراق هم برخی مقامات آمریکایی با تفسیرهای متفاوت شرایط مختلفی را برای خروج از عراق مطرح می کنند اما شخصیت های عراقی از جمله امام جمعه نجف اشرف در سخنان امروزش بر اجرای قانون تاکید و تصریح دارند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران