نشست کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین خراسان شمالی

نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان خراسان شمالی با حضور اعضای این کمیته در محل سالن اجتماعات حج و زیارت استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اولین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان خراسان شمالی  در سال 1400 روز سه شنبه(18 خرداد ماه) با حضور اعضای این کمیته در محل سالن اجتماعات حج و زیارت استان تشکیل شد.


در این جلسه ، حجت الاسلام ابوالفضلی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان در باره اهمیت و ارزش معنوی حماسه پیاده روی اربعین حسینی سخن گفت.


وی اظهار داشت: برای فراگیر شدن این حماسه عظیم باید تلاش وافری انجام شود و برای تحقق این هدف تعامل دستگاهها و نهادهای دست اندرکار مهم است. 


وی در ادامه با اشاره به ابعاد نهضت حسینی و اربعین گفت: همانطور که قرآن کهنه نمی شود ، نهضت امام حسین (ع) نیز کهنه نخواهد شد.


وی در پایان به تبیین آثار و برکات اربعین پرداخت.


در ادامه این نشست ، آقای کاظمی جانشین کمیته فرهنگی اربعین استان خراسان شمالی در خصوص وظایف و برنامه های کارگروه های این کمیته و دستورالعمل های ابلاغی مطالبی بیان کرد.


در این نشست همچنین حاضران به ارائه گزارش در حوزه مسئولیت خود پرداختند و پس از طرح و بررسی پیشنهادات، اعضای حاضر در جلسه دیدگاه خود را در خصوص مراسم اربعین امسال با وجود شیوع بیماری کرونا بیان کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران