کتاب «شرک در قرآن» منتشر شد کتاب «شرک در قرآن» منتشر شد کتاب «شرک در قرآن» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «شرک در قرآن» منتشر شد کتاب «شرک در قرآن» منتشر شد کتاب «شرک در قرآن» منتشر شد کتاب «شرک در قرآن» منتشر شد کتاب «شرک در قرآن» منتشر شد

کتاب «شرک در قرآن» منتشر شد

کتاب «شرک در قرآن» به قلم علی خراسانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، منتشر شد.

کتاب «شرک در قرآن» به قلم علی خراسانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، منتشر شد.


در معرفی این کتاب آمده است: کاربرد واژه شرک و مشتقات آن در اصطلاح قرآن و علوم اسلامی هماهنگ با معنای لغوی آن به مفهوم شریک قائل شدن برای خدا در امور مختص به او مانند وجوبِ وجود، الوهیت، معبود بودن و تدبیر شئون آفریدگان است و مشرک کسی است که به یگانگی خدا ایمان نداشته باشد یا در یکی از مقامات ویژه خدایی، چیزی را شریک او بداند و برای موجودی جز خدا «استقلال در تأثیر» قایل باشد. شرک همانند توحید، مراتب مختلفی دارد.


این کتاب تک‌نگاشتِ مقاله «شرک در قرآن» از دائره‌المعارف قرآن کریم است که شیوه نگارش آن از قواعد و شیوه‌های دایره‌المعارفی پیروی می‌کند. از جمله مطالب مطرح شده در این کتاب عبارتند از: اقسام شرک، عوامل شرک‌ورزی، پیامدهای شرک، دسته‌بندی مشرکان و احکام شرک.


یادآور می‌شود، کتاب «شرک در قرآن» در ۱۳۲ صفحه از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.


| شناسه مطلب: 106882




تازه های نشر قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران