آغاز هفته حج با زیارت حرم بانوی کرامت

مسئولان و کارگزاران حوزه حج و زیارت در قم به مناسبت آغاز هفته حج و دهه کرامت، بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) را زیارت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به مناسبت آغاز هفته حج و تقارن آن با دهه کرامت مسئول دفتر نمایندگی بعثه و مدیر حج و زیارت قم به همراه جمعی از کارگزاران این حوزه  امروز شنبه (22 خرداد ماه) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) را زیارت کردند. 


در آیینی که به همین مناسبت در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد ابتدا آقایان مالکی نژاد و جوشقانیان به مدح و ثنای حضرت فاطمه معصومه (س) پرداختند و سپس زیارت نامه آن حضرت قرائت شد.


حجت الاسلام والمسلمین عسکری علویه، مسئول دفتر نمایندگی بعثه در قم در این آیین، به تقارن دهه کرامت با هفته حج اشاره و عنوان کرد: حضرت امام صادق (ع) 45 سال قبل از تولد حضرت فاطمه معصومه (س) در جمع اصحاب خود فرمودند: خداوند از فرزندم موسی، دختری عنایت می کند که نامش فاطمه است و در سرزمین قم به خاک سپرده می شود و هرکس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود. (منهاج الدموع ص441)


وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر اسماء الحسنی الهی است، افزود: شخصیت بانو، عالمه غیرمعلمه است که به مکتب نرفته و معلم ندیده است ولی بر علوم احاطه داشت.


مسئول بعثه در قم افزود: جمعی از شیعیان برای پرسش محضر امام کاظم (ع) به مدینه رفتند ولی امام در مسافرت بود. نامه را به اهل خانه دادند که این بانوی کرامت جواب تمام سئوالات را مکتوب دادند. هنگام مراجعت امام را ملاقات کردند و امام جوابها را که ملاحظه کردند سه بار فرمودند: فداها ابوها. این در حالیست که حضرت ده ساله بودند.


گفتنی است این مراسم همزمان در حرمهای مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد و احمد بن موسی (ع) در شیراز به مناسبت آغاز هفته حج و دهه کرامت برگزار شد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران