شرکت در انتخابات بسیار مهم و ضروری است شرکت در انتخابات بسیار مهم و ضروری است شرکت در انتخابات بسیار مهم و ضروری است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شرکت در انتخابات بسیار مهم و ضروری است شرکت در انتخابات بسیار مهم و ضروری است شرکت در انتخابات بسیار مهم و ضروری است شرکت در انتخابات بسیار مهم و ضروری است شرکت در انتخابات بسیار مهم و ضروری است

شرکت در انتخابات بسیار مهم و ضروری است

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح را از مصادیق تواصی به حق عنوان کرد و از همگان خواست هم خود و هم دیگران را برای حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین رکن الدینی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری امروز در جلسه تواصی به حق که با حضور کارکنان و کارمندان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در محل نمازخانه این مجموعه برگزار شد، به تفسیر سوره «عصر» پرداخت و اظهار کرد: در این سوره قرآن راه جلوگیری از خسران و تباهی انسان را بیان کرده است.


وی به عوامل نجات انسان از خسران و تباهی اشاره کرد و یادآور شد: طبق بیان سوره عصر، عامل اول ایمان به خدا، عامل دوم؛ عمل صالح، عامل سوم؛ توصیه به حق و عامل چهارم؛ توصیه به صبر است.


حجت‌الاسلام و المسلمین رکن الدینی با بیان اینکه ایمان یک « باور قلبی » است، تصریح کرد: البته باوری که به زندگی انسان «جهت» می‌دهد و در«چگونه زیستن» او نقشی مهمّ دارد و محور ارزش‌گذاری  برای اندیشه‌ها و عملکردهای اوست. به دلیل همین اهمیت، گام اولِ ورود به مسیر بندگی و مسلمانی، «ایمان» است. کسی که این باور مقدّس را داشته باشد، مؤمن نامیده می‌شود.


وی همچنین به بیان متعلقات ایمان پرداخت و گفت: ایمان، گرایش قلبی و وابستگی فکری و اعتقادی و روحی است به یک موجود برتر، به یک آفریدگار توانا، به یک مکتب نجات بخش، به یک زندگی دیگر پس از این دنیا (معاد)،  به یک کتاب مقدّس که از سوی خدا نازل شده است (قرآن) و به پیامبرانی که سفیرانِ الهی برای هدایت بشرند، وحی و ماوراء الطبیعه متعلّقات ایمان‌اند و باید این ها را قبول داشت.


معاون فرهنگی بعثه با بیان اینکه ایمان، اعتراف زبانی، شناخت و پذیرش قلبی و عمل با اعضا و جوارح است، به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تواصی اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌هایی که این دو خصوصیّت را بتوان در جامعه حفظ کرد، عبارت از تواصی است، همان که در سوره‌ والعصر وجود دارد "وَ تَواصوا بِالحَقِّ ‌وَ تَواصَوا بِالصَّبر"؛ مردم یکدیگر را تواصی و توصیه‌ به صبر کنند.


وی افزود: اگرچنانچه تواصی به صبر و تواصی به حق و بصیرت در جامعه وجود داشته باشد، این جامعه به‌آسانی دستخوش تحرّکات دشمن نخواهد شد؛ امّا اگر چنانچه این جریان تواصی که زنجیره‌ محافظت مؤمنان است، ‌قطع شود قطعاً خسارت خواهد رسید.


معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در پایان سخنان خود شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح را از مصادیق تواصی به حق عنوان کرد و گفت: خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را که در خودشان است تغییر دهند!» بنابراین امروز شرکت در انتخاب بسیار مهم و ضروری و لازم است که هم خود و هم دیگران را به حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کنیم.




نظرات کاربران