شرح زیارتنامه و زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) رونمایی شد شرح زیارتنامه و زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) رونمایی شد شرح زیارتنامه و زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) رونمایی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شرح زیارتنامه و زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) رونمایی شد شرح زیارتنامه و زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) رونمایی شد شرح زیارتنامه و زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) رونمایی شد شرح زیارتنامه و زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) رونمایی شد شرح زیارتنامه و زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) رونمایی شد

شرح زیارتنامه و زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) رونمایی شد

مراسم رونمایی از دو اثر شرح زیارتنامه و زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) که به سفارش پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر بانوی کرامت نوشت شده است، با حضور آیت‌الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم برگزار شد.

در مراسمی از دو کتاب «شرح زیارتنامه حضرت معصومه(س)» و «زندگی‌نامه حضرت معصومه(س)» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، شامگاه دوشنبه(۲۴ خردادماه) در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم رونمایی شد.


آیت‌الله سعیدی در این مراسم با بیان اینکه پژوهش در رابطه با حضرت معصومه(س) از کارهای اصلی آستان مقدس است، اظهار کرد: باید با نهایت تلاش و کار جمعی منابع را از کتاب‌های مختلف جمع‌آوری کنیم و مطمئنا در این صورت منابع زیادی از حضرت پیدا خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: در رابطه با اوصاف، القاب و سخنان بزرگان در رابطه با حضرت معصومه(س) می‌توان تحقیق کرد و مطالب نابی را پیدا کرد.


وی با بیان اینکه نقش تربیتی حضرت معصومه(س) به‌عنوان یک دختر نمونه به روی مردم قم و زائران آن حضرت می‌تواند موضوع پژوهش قرار بگیرد، اظهار کرد: با تکیه بر مهاجرت حضرت معصومه(س) از مدینه به قم که به نوعی جهاد فی سبیل الله است می‌توان بحث زن‌های تمدن‌ساز را مطرح کرد و پژوهش در این زمینه‌ها انجام داد.


وی تحقیق پیرامون احوالات بانوانی را که در کنار حضرت معصومه(س) دفن هستند ، ضروری دانست و افزود: بیان شباهت‌های حضرت معصومه(س) و حضرت مریم یکی از آن کارهای تحلیلی است که می‌تواند ماندگار باشد.


تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه منابعی که حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری معرفی کردند کار محققان را برای پژوهش‌های بعدی تا حدودی آسان می‌کند، افزود: اگر کارهای پژوهشی پیرامون حضرت شروع شود بابی برای تبیین شخصیت و آثار و برکات حضرت معصومه(س) باز خواهد شد.


همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام قاسمی، مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: بنای ما در بخش پژوهش آستان تولید آثاری است که به درد عموم زائران بخورد و آثاری پیرامون شخصیت خود حضرت باشد.


وی با بیان اینکه ما موظفیم ابعاد وجودی این بانوی مطهره را آشکار کنیم، گفت: ما باید چند شرح قوی از زیارتنامه حضرت معصومه(س) با قلم علمای بزرگ و صاحب نظر داشته باشیم و رونمایی از دو اثر شرح زیارتنامه و زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری آغاز کار ما پیرامون شخصیت این بانوی کرامت است.


در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، نویسنده دو اثر یاد شده، با بیان اینکه  کتاب زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) دارای هشت بخش است ، گفت: برای نوشتن این کتاب از صدها کتاب تحقیق شده و حتی برای دیدن یک حدیث به کشور عراق و دیگر کشورهای عربی سفر شده و کتابخانه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.


وی افزود: با این وجود در این سه سال که پیرامون این کتاب کار شده هرچه انسان تفحص و تحقیق کند هنوز برای تبیین شخصیت آسمانی حضرت معصومه(س) کم است.


 وی در رابطه با کتاب شرح زیارتنامه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه سه تا چهار سال کار علمی صورت گرفته است، بیان کرد: مقدمه آن کتاب هم در رابطه با معنا و آداب زیارت، سند زیارت مشهوره و شبهاتی که پیرامون زیارت وجود دارد تحقیق شده و شبهات را رد کرده است.


محقق و پژوهشگر دینی در پایان گفت: در این کتاب، هم شرح لفظی و ادبی متن زیارت و هم تفسیر مفهومی و محتوایی آن زیارتنامه گرانقدر بیان شده که با مراجعه به صدها کتاب این شرح زیارت تدوین شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران