دیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه قم با تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)

در ششمین روز از هفته حج با عنوان حج ، ولایت و رهبری حجت الاسلام و المسلمین عسکری علویه مسئول دفتر نمایندگی بعثه در قم، با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، در ششمین روز از هفته حج با عنوان حج ، ولایت و رهبری ، حجت الاسلام محمدحسین عسکری مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان قم با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در سالن محراب حرم بانوی کرامت دیدار و گفت‌وگو کرد.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در این دیدار با اشاره به آیه ۵۸ سوره نساء که می‌فرماید: إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا «خداوند دستور داده که امانت‌ها را به اهلش بسپارید»، اظهار کرد: اماکن و مناسک حج یکی از امانت‌های الهی است و باید هر کسی عهده‌دار این امانت الهی است آن را خوب تحویل بگیرد و خوب حفظ و مراقبت کند و به اهلش برساند.


وی با بیان اینکه چالش‌ها و اخلال در کار عمره از قدیم و در زمان خود پیامبر اکرم(ص) هم بوده و با مقاومت پیامبر(ص) و اصحابشان توانستند بعد از چند سال حج را برگزار کنند، گفت: امروز هم با مقاومت و تلاش نباید گذاشت که این شعار الهی تعطیل شود و این مناسک در اذهان مردم کمرنگ شود.


نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه حضور ایران و دیگر کشورها در مراسم حج و برگزاری مراسم برائت از مشرکین برای عربستان سعودی که وابسته به غرب است گران تمام می شود، افزود: به همین خاطر آنها از حضور دیگر کشورها در این مراسم استقبال نمی کنند ولی این وظیفه ما است که با روشنگری نگذاریم که این مناسک از خاطر مردم پاک شود.


وی ولایت و رهبری را نیز از امانت‌های الهی دانست و گفت: سپردن ولایت فقیه به اهلش وظیفه خطیری است که بر عهده خبرگان رهبری قرار گرفته و خبرگان رهبری بعد از رحلت امام(ره) کار ارزشمندی انجام دادند و نگذاشتند ولایت و رهبری بعد از امام معطل بماند که این از برکات جمهوری اسلامی است.


در این دیدار حجت الاسلام عسکری با اشاره به محرومیت دو ساله ایران از حضور در مناسک حج، اظهار کرد: توقع ما این بود که عربستان دستورالعمل‌هایی را اعلام کند و ما بتوانیم زائران را اعزام کنیم که متأسفانه عربستان حجاج خارجی را نپذیرفت و از هیچ کشوری حاجی به عربستان اعزام نخواهد شد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان قم افزود: شعار امسال حج، «خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی» است و سمینار های خوبی با همین عنوان برگزار و برای هر روز از ایام هفته حج یک شعار انتخاب شد و فعالیت های خوبی در فضای مجازی صورت گرفت.




نظرات کاربران