نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت

نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج ، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.


در این نشست گزارش کارگروههای طرح جامع زیارت عتبات عالیات و امور مشاعر بررسی شد و پس از ارائه توضیحات آقایان حمید رضا محمدی مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائرین عتبات عالیات و نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت ، درخصوص فرآیندها، فعالیتها و اقدامات ارائه شده در این دو کارگروه ، تبادل نظر صورت گرفت.


برپایه این گزارش، دراین نشست پیشنهادات جمع بندی شده دردبیرخانه کارگروههای 20 گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی در حوزه حج و زیارت با اصلاحاتی به تصویب رسید.


لزوم ارائه خدمات در بسته های متنوع زیارتی با نرخ مناسب به علاقمندان سفرهای زیارتی، زیارت آسان عتبات، جذب حداکثری زائر و رونق کسب و کار دفاتر خدمات زیارتی از نکاتی بود که در بررسی طرح جامع زیارت عتبات مورد تاکید قرار گرفت.


همچنین در خصوص کارگروه امور مشاعر- بررسی مدیریت ایام تشریق مقرر گردید که تمامی خدمات مشاعر در قالب برنامه عملیاتی انجام و با استفاده از سامانه جامع یکپارچه ارزیابی شود و ارائه خدمات با کیفیت بهتر و حذف برخی خدمات اضافی مورد توجه قرار گیرد.


گفتنی است درپی تعطیلی حج 99 و با هدف بهینه سازی و بهبود کیفیت فعالیت های صورت گرفته درحج ، بیست کارگروه برای آسیب شناسی درحوزه های مختلف تشکیل شده که تاکنون گزارش بیش از نیمی از آنها در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.


برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این نشست با تبریک ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) تصریح کرد: مجموعه دست اندرکاران حج و زیارت فارغ از هرگونه مسایل سیاسی و جناحی، خود را خادم تمامی زائران می دانند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین به محورهایی از پاسخ های  روز گذشته آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب در مصاحبه با خبرنگاران داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: ایشان با تاسی از روح بلند امام امت و فرمایشات مقام معظم رهبری هوشمند و معنادار به سوالات پاسخ داد و تصریح کرد که خود را خادم تمام ایرانیان در داخل و خارج از کشور می داند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران