تصویب نشان نقره‌ای پیشتازی و ابتکار در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی تصویب نشان نقره‌ای پیشتازی و ابتکار در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی تصویب نشان نقره‌ای پیشتازی و ابتکار در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تصویب نشان نقره‌ای پیشتازی و ابتکار در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی تصویب نشان نقره‌ای پیشتازی و ابتکار در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی تصویب نشان نقره‌ای پیشتازی و ابتکار در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی تصویب نشان نقره‌ای پیشتازی و ابتکار در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی تصویب نشان نقره‌ای پیشتازی و ابتکار در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی

تصویب نشان نقره‌ای پیشتازی و ابتکار در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی

جایزه بین‌المللی قرآن دبی به مناسبت بیست‌و‌پنجمین سالروز تأسیس خود، از تصویب نشانی با عبارت «نشان نقره‌ای پیشتازی و ابتکار در خدمت به قرآن کریم»، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری الخلیج، رئیس کمیته برگزاری مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن دبی به مناسبت بیست‌و‌پنجمین سالروز تأسیس این مرکز، فعالیت‌های قرآنی این نهاد را تشریح کرد و گفت: به مناسبت این سالگرد نشان نقره‌ای برای این نهاد در کنار عدد ۲۵ به همراه عبارت «پیشتازی و نوآوری در خدمت به کتاب خدا»  تصویب شد که به عنوان چشم‌اندازی در استراتژی فعالیت های این نهاد در نظر گرفته می‌شود.


بر اساس این گزارش، عدد ۲۵ اشاره به ۲۵ سال پیش یعنی زمانی دارد که محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر، نائب‌رئیس امارات و حاکم دبی، مرکز جایزه بین‌المللی قرآن دبی را تأسیس کرد و مسابقات آن در همان دور نخست هم با استقبال بین‌المللی گسترده‌ای روبه‌رو شد.


ابراهیم محمد بوملحه، مشاور امور فرهنگی و بشردوستانه حاکم دبی موفقیت جایزه بین‌المللی قرآن دبی را در تعداد بالای شرکت‌کنندگان در آن از نمایندگان کشورهای مختلف دنیا و همچنین جوایز ارزنده مالی آن و همچنین در تعداد مسابقات آن در طول سال و پوشش رسانه‌ای گسترده جهانیان از آن توسط رسانه‌های داخلی و جهانی دانست.


رئیس کمیته برگزاری جایزه بین‌المللی قرآن دبی گفت: ما کار جایزه قرآن دبی را در ابتدا با برگزاری دو نوع مسابقه آغاز کردیم، یکی مسابقه بین‌المللی قرآن کریم و دیگری مسابقه جایزه شخصیت اسلامی بود؛ اما بعداً فعالیت‌ها و مسابقات این نهاد را گسترش دادیم و شعبه‌ای برای برگزاری سخنرانی‌ها و سمینارها ایجاد کردیم.


وی از جمله دیگر برنامه‌های جایزه بین‌المللی قرآن دبی را برگزاری مسابقه موسوم به مسابقه قرآنی «شیخه هند بنت مکتوم آل مکتوم» ویژه بانوان و مسابقه «شیخ راشد بن محمد» برای انتخاب زیباترین ترتیل و همچنین برنامه‌های حفظ قرآن در ندامتگاه‌ها و سایر برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دانست.


بوملحه افزود: جایزه بین‌المللی دبی همچنین مرکز نسخه‌های خطی قرآن با نام محمد بن راشد آل مکتوم و برنامه‌های دیگری با نام‌های حافظ امارات و برنامه ضبط قرآن‌های تلاوت شده در سطح داخل امارات برگزار می‌کند.


به گفته مشاور حاکم دبی، جایزه قرآن دبی، همچنین مسابقه‌ای بین‌المللی مخصوص بانوان برگزار می‌کند که بزرگ‌ترین مسابقه در سطح جهان برای بانوان شمرده می‌شود و تاکنون چهار دور آن برگزار شده و دور پنجم آن هم در نوامبر آتی(آبان و آذر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.


بوملحه تهیه و توزیع مصحف شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان را نیز از دیگر دستاوردهای جایزه بین‌المللی قرآن دبی برشمرد و گفت: این مصحف در ماه رمضان گذشته رونمایی شد و توزیع آن در داخل و خارج امارات آغاز شده و تلاش می‌شود چاپ آن به زودی به یک میلیون نسخه برسد.


مشاور حاکم دبی گفت: قرار است به مناسبت تصویب نشان نقره‌ای جایزه بین‌المللی قرآن دبی از هم اکنون تا ماه رمضان آتی فعالیت‌های متعدد قرآنی توسط این نهاد برگزار شود که در زمان مناسب اعلام خواهد شد.




نظرات کاربران