حماس: مقاومت پشتیبان قدس خواهد ماند حماس: مقاومت پشتیبان قدس خواهد ماند حماس: مقاومت پشتیبان قدس خواهد ماند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حماس: مقاومت پشتیبان قدس خواهد ماند حماس: مقاومت پشتیبان قدس خواهد ماند حماس: مقاومت پشتیبان قدس خواهد ماند حماس: مقاومت پشتیبان قدس خواهد ماند حماس: مقاومت پشتیبان قدس خواهد ماند

حماس: مقاومت پشتیبان قدس خواهد ماند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز صدور تصمیم رژیم صهیونیستی در الحاق قدس شرقی به سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد: مقاومت پشتیبان قدس تا آزادسازی کامل آن است و جهان اسلام برای دفاع از مسجدالاقصی باید جلو بیاید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه خبری العهد، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز صدور قانون رژیم صهیونیستی در الحاق قدس به سرزمین‌های اشغالی از ملت فلسطین خواست برای دفاع از قدس به انتفاضه خود ادامه داده و در صورت تعرض مجدد رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یا اهالی قدس، آرامش را از این رژیم سلب کنند.


در روز ۲۷ ژوئن ۱۹۶۷ و به دنبال جنگ شش روزه اعراب و رژیم صهیونیستی که به اشغال شرق قدس منجر شد، این رژیم قانونی صادر کرد که بر اساس آن قدس شرقی و غربی یکسان می‌شود و پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی خواهد شد و از همین رو تحت حاکمیت سیاسی و اداری این رژیم قرار گرفت.


در بیانیه‌ای خبری که حماس امروز در سالروز الحاق قدس صادر کرد، آمده است: اسرائیل در پنجاه و چهار سال پیش با صدور این تصمیم درها را به روی شهرک‌سازی‌ها در ارتفاعات قدس و حومه آن گشود و این تصمیم با حضور صهیونیست‌ها در حریم بیت‌المقدس عملاً به اجرا درآمد.


حماس افزود: خاطره این تصمیم شوم در حال سپری شدن است و جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر علیه قدس ادامه دارد. تلاش‌ها برای یهودی‌سازی قدس و تقسیم مسجدالاقصی زخم عمیقی به پیکره قدس وارد کرده است.


این جنبش تأکید کرد: رژیم صهیونیستی با تصمیم منسوخ دولت ترامپ در به رسمت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر به خود جرئت گستاخی بیشتر داده و درصدد است حاکمیت خیالی خود را بر قدس ترسیم کند آن هم با اقداماتی که علیه مسجدالاقصی تحمیل می‌کند، جلوه‌ها و نمادهای بخش قدیمی قدس را تغییر می‌دهد و با تنگ کردن عرصه بر اهالی قدس و تعقیب و پیگردشان آنها را وادار به بیرون رفتن از قدس می‌کند.


حماس ادامه داد: تلاش امروز رژیم اشغالگر برای تخریب حی البستان و حی بطن الهوی و آواره کردن اهالی حی الشیخ جراح در راستای تکمیل همان تصمیم شوم این رژیم است.


این جنبش اهالی قدس و دیگر هموطنان فلسطین در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۴۸ را مدافع قدس خواند و گفت: ما از ملت فلسطین می‌خواهیم انتفاضه دفاع از قدس را ادامه داد و هر بار که متجاوزان صهیونیست قصد تعرض به مسجدالاقصی یا اهالی ما در قدس را داشتند، به مقابله با آنها بروند.


در این بیانیه  نبرد سیف‌القدس بهترین پاسخ به قانون الحاق توصیف و از جهان عربی و اسلامی خواسته شده است که جلو بیایند و برای دفاع از هویت قدس و مسجد الاقصی به مسئولیت خود عمل کنند و موضعی قاطع در قبال عادی‌سازی اتخاذ کنند.


این جنبش افزود: جامعه بین‌المللی باید در خصوص قدس حامی حق فلسطینی‌ها باشد، به خصوص که سازمان ملل هم پس از تصمیم رژیم اشغالگر در الحاق قدس در سال ۱۹۶۷ میلادی با صدور چندین قطعنامه این تصمیم اسرائیل را باطل اعلام کرد.


در پایان این بیانیه آمده است: ما وفادار به قدس و مردم آن باقی خواهیم ماند و از ملت فلسطین می‌خواهیم که اهالی قدس را در مقابله با رژیم اشغالگر و سیاست‌های آن برای آواره کردن اهالی قدس تنها نگذارند.


حماس تأکید کرد: مقاومت غزه پشتیبان محکم ملت فلسطین است و قدس مهم‌ترین دغدغه، قطب‌نما و قبله آمال خواهد ماند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران