عمره مفرده برای آمادگی پذیرش حجاج متوقف می‌شود عمره مفرده برای آمادگی پذیرش حجاج متوقف می‌شود عمره مفرده برای آمادگی پذیرش حجاج متوقف می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عمره مفرده برای آمادگی پذیرش حجاج متوقف می‌شود عمره مفرده برای آمادگی پذیرش حجاج متوقف می‌شود عمره مفرده برای آمادگی پذیرش حجاج متوقف می‌شود عمره مفرده برای آمادگی پذیرش حجاج متوقف می‌شود عمره مفرده برای آمادگی پذیرش حجاج متوقف می‌شود

عمره مفرده برای آمادگی پذیرش حجاج متوقف می‌شود

مراسم عمره مفرده به منظور آمادگی مسجدالحرام برای تشرف زائران حج تمتع 1442 از 25 ذی‌القعده تا پایان عملیات حج تمتع متوقف می‌شود و عمره‌گزاران باید مکه مکرمه را ترک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم عمره مفرده هر سال در آستانه آغاز عملیات حج تمتع به منظور ایجاد آمادگی برای تشرف زائران خانه خدا در ایام حج تمتع، متوقف می‌شود که امسال با توجه به لزوم رعایت نکات بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها، عمره مفرده از ۲۵ ذی‌القعده تا پایان عملیات حج تمتع به حالت تعلیق در می‌آید.


بر همین اساس، زائرانی که اکنون از شهرهای مختلف عربستان به زیارت خانه خدا مشرف شدند، تا ۲۵ ذی‌القعده باید مکه مکرمه را ترک کنند تا متولیان مسجدالحرام برنامه‌ها برای حضور زائران حج ۱۴۴۲ را آغاز کنند. همچنین ورود در ایام حج بدون داشتن مجوز از سوی سعودی‌ها جریمه سنگینی دارد.


محدود شدن فضای زیارتی خانه خدا با کاهش عمره گزاران در آستانه حج ۱۴۴۲


البته امروز پس از حضور بسیاری از زائران در نماز جمعه روز گذشته، خانه خدا توسط متولیان مسجدالحرام شست‌وشو شد. همچنین با توجه به کاهش تعداد عمره‌ گزاران در روزهای منتهی به آغاز حج تمتع، فضای زیارتی نیز محدودتر از گذشته شده است.


عمره مفرده پس از شیوع کرونا متوقف شد و مهرماه سال گذشته با بازگشایی مجدد درهای خانه خدا به روی زائران، از سرگرفته شد که در ابتدا زائران خارجی نیز امکان تشرف داشتند تا اینکه پس از یک ماه، اعزام زائران خارجی متوقف شد و از آن پس عمره مفرده نیز فقط برای افراد ساکن عربستان برگزار شد.


امسال با توجه به شیوع کرونا عربستان ابتدا از برنامه‌‌ریزی برای حضور زائران خارجی در ایام حج تمتع سال جاری خبر داد که پس از مدتی با مخالفت وزارت بهداشت این کشور، فقط ۶۰ هزار نفر از افراد ساکن عربستان امکان تشرف به زیارت خانه خدا در ایام حج تمتع را دارند. بر همین اساس، هیچ زائری از سایر کشورها نمی‌تواند به عربستان اعزام شود. علاوه بر این، با توجه به نداشتن روابط سیاسی بین ایران و عربستان، هیچ زائر ایرانی در حج امسال حضور ندارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران