نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت

نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.


دراین نشست آقای مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح ، برنامه ، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این حوزه گزارشی ارائه کرد.


وی گفت: با طراحی بیش از سی سامانه در بخش های مختلف از جمله مسکن، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل ، بودجه ، میزخدمت ، امداد ، گمشدگان ، امضای دیجیتال ، زیارت ، پرواز، طرح تعالی حج و... هشتاد درصد خدمات این سازمان درقالب مجازی و غیر حضوری ارائه می شود و تا پایان سال همه این سامانه ها که اکثر آن اجرایی شده است ، قابل بهره برداری خواهد بود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بر لزوم آشنایی دست اندرکاران حوزه های مختلف با سامانه های طراحی شده برای بهره برداری مناسب از آن تاکید کرد و از مدیرکل دفتر طرح ، برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج خواست که زمینه آن را فراهم کند.


در ادامه این جلسه ، آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت اولویت های مورد نظر در طراحی و تولید این سامانه ها را برشمرد و حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: مجموعه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت موظف اند حق الناس را رعایت کنند و صرفه و صلاح زائر را در هزینه ها مدنظر قرار داده و خدمات مطلوب به زائران ارائه دهند.


وی با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته درعربستان درموضوع حج هوشمند از حاضران خواست که این موضوع را بررسی و نقطه نظرات خود را با رعایت حقوق زائران کشورمان دراین نشست ارائه دهند.


برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این جلسه ماه ذی القعده را زمینه ساز ماه ذی الحجه دانست و گفت: حال که شیوع کرونا موجب محروم شدن مسلمانان از حضور در سرزمین وحی شده است ، امیدواریم فرصت تعطیلی حج  به برنامه ریزی مطلوب جهت بهینه شدن برنامه ها و خدمات این سفر معنوی منجر شود.




نظرات کاربران