تخریب یک مدرسه در قدس اشغالی به دست رژیم صهیونیستی تخریب یک مدرسه در قدس اشغالی به دست رژیم صهیونیستی تخریب یک مدرسه در قدس اشغالی به دست رژیم صهیونیستی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تخریب یک مدرسه در قدس اشغالی به دست رژیم صهیونیستی تخریب یک مدرسه در قدس اشغالی به دست رژیم صهیونیستی تخریب یک مدرسه در قدس اشغالی به دست رژیم صهیونیستی تخریب یک مدرسه در قدس اشغالی به دست رژیم صهیونیستی تخریب یک مدرسه در قدس اشغالی به دست رژیم صهیونیستی

تخریب یک مدرسه در قدس اشغالی به دست رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ادامه عملیات‌های تخریب در قدس اشغالی علاوه بر تخریب یک مدرسه، یک خانواده فلسطینی را به تخریب منزلش وادار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اشغالگران صهیونیست، امروز سه‌شنبه(6 ژوئیه – 15 تیرماه)، با حمله به یک مدرسه در حال ساخت در محله «السلام» واقع در حد فاصل میان اردوگاه «شعفاط» و شهرک «عناتا» در شمال شرق شهر قدس اشغالی، آن را تخریب کردند.


به نوشته خبرگزاری «وفا»، شاهدان عینی می‌گویند: این مدرسه متعلق به «صالح علقم» از ساکنان اردوگاه شعفاط است که مدتهاست برای گرفتن مجوز ساخت این مدرسه از شهرداری صهیونیست‌ها، اقدام کرده اما هر بار با تعلل در صدور مجوز برای اتمام بنای مدرسه مواجه شد تا این‌که امروز با بولدوزرهای اسرائیلی تخریب شد.


برخی منابع رسانه‌ای می‌گویند: تخریب این مدرسه به درگیری‌های خشونت‌باری میان شهروندان فلسطینی و نیروهای اشغالگر منجر شد.


نیروهای اشغالگر اغلب تاسیسات و منازل فلسطینی‌ها را به ویژه در منطقه (ج) در کرانه باختری و محله‌های قدس اشغالی با هدف کوچ اجباری ساکنان این منطقه و اشغال کامل آن تخریب می‌کنند.


به نوشته «فلسطین الیوم»، امروز، صهیونیست‌ها همچنین خانواده «ابوغنام» در شهرک «الطور» در شرق قدس اشغالی را مجبور به تخریب منزلش کرد.


منابع محلی می‌گویند که اشغالگران به اعضای این خانواده اخطار داده‌اند در صورتی که خود منزلشان را تخریب نکنند، باید ۲۰۰ هزار شیکل به رژیم صهیونیستی برای تخریب آن، غرامت بدهند.


بنا بر این گزارش، این منزل شامل سه طبقه است و ۲۱ نفر را در خود جای داده و این دومین بار است که منزلشان ویران می‌شود. یک بار در سال ۱۹۹۴ میلادی نیز اشغالگران منزل این خانواده را تخریب کردند.


طبق توافق سالهای ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق اسلو» کرانه باختری به سه منطقه الف، ب و ج  تقسیم شده است. در این تقسیم بندی‌ها منطقه A یا همان الف، که ۱۸ درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل داده، تحت کنترل اداری و امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، منطقه B یا ب که ۲۲ درصد از مساحت کرانه باختری را به خود اختصاص داده، به صورت مشترک تحت کنترل هر دو طرف است. منطقه C یا ج، که ۶۰ درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل داده، از نظر امنیتی و اداری کاملا تحت کنترل رژیم صهیونیستی است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران