در بازدید از مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس آباد صورت گرفت؛

تاکید سرپرست حجاج ایرانی بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تقویت روحیه انقلابی در جامعه

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: در مجموعه‌های فرهنگی می توان با ایجاد موزه‌های ارزشمند جوانان را با فرهنگ دینی ، انقلابی و دفاع مقدس  بیشتر آشنا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به همراه شماری از معاونان و مدیران این مجموعه از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران بازدید کردند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با توضیحات مدیران این مجموعه با وضعیت اداره اراضی عباس آباد و پروژه های واقع در آن بعنوان میراث گردشگری و فرهنگی پایتخت آشنا شد.


در این بازدید حجت‌الاسلام و المسلمین نواب لزوم توجه به مسائل فرهنگی و گردشگری مذهبی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد از ظرفیت‌های ارزشمندی برخوردار است و نگاه ملی و بین المللی به آن برای  پیشبرد    طرح ها و پروژه های عمرانی که در این اراضی اجرا می شود ، ضروری است.


وی از زحمات و تلاش دست اندرکاران این مجموعه برای تبدیل هرچه سریع تر آن به یکی از بزرگترین قطب های فرهنگی و گردشگری منطقه تقدیر و تشکر کرد وایجاد مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری را برای غنی‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های نسل جوان مهم برشمرد.


وی خاطرنشان کرد: در مجموعه‌های فرهنگی می توان با ایجاد موزه‌های ارزشمند جوانان را با فرهنگ  دینی ، انقلابی ، دفاع مقدس و مقاومت بیشتر آشنا کرد.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه ایران اسلامی از فرهنگ اصیل و غنی برخوردار است، ترویج فرهنگ دفاع مقدس را از جمله مسائل فرهنگی ارزشمند عنوان و تصریح کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تقویت روحیه انقلابی در جامعه به خصوص نسل جوان بسیار ضروری است.


وی تاکید کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و حتی بخشی از هویت ملی ما محسوب می‌شود و می توان با استفاده از تکنولوژی و ابزارهای نوین فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت را نسل به نسل منتقل کرد و علاوه بر پل طبیعت که ارتباط دهنده قله هاست ساخت نماد نردبان آسمان که عروج انسان به سوی ملکوت است مورد مطالعه قرار گیرد.


برپایه این گزارش، در این بازدید مسئولان مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه و وضعیت اراضی عباس آباد در دوره های مختلف ، عملکرد حوزه های شهرسازی، ساخت و ساز پروژه ها، پیشرفت عملیات عمرانی ، بودجه و اعتبارات را تشریح کردند.


گفتنی است، مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس آباد شامل؛ بوستان حضرت ابراهیم، آب و آتش شامل برج‌های آب و آتش و آمفی تئاتر روباز،  بوستان بنادر(سازه فانوس)، پل طبیعت، پل ابریشم، آسمان نمای گنبد مینا و سالن همایش سپهر،  پل ابریشم 1و2، میدان مشاهیر، بوستان طالقانی، برج پرچم، گلزار شهدای گمنام، باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سراسر نمای دفاع مقدس، باغ هنر(ساختمان کوشک)، خانه شعر و ادبیات (کتابخانه و موزه نادر ابراهیمی)،  گذر فرهنگ، باغ کتاب و بوستان بهشت مادران است.




نظرات کاربران