برپایی پنجاه و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره 2021میلادی با حال و هوای کرونا برپایی پنجاه و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره 2021میلادی با حال و هوای کرونا برپایی پنجاه و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره 2021میلادی با حال و هوای کرونا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برپایی پنجاه و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره 2021میلادی با حال و هوای کرونا برپایی پنجاه و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره 2021میلادی با حال و هوای کرونا برپایی پنجاه و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره 2021میلادی با حال و هوای کرونا برپایی پنجاه و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره 2021میلادی با حال و هوای کرونا برپایی پنجاه و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره 2021میلادی با حال و هوای کرونا

برپایی پنجاه و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره 2021میلادی با حال و هوای کرونا

پنجاه و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود از چند روز پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره که برپایی آن به دنبال شیوع بیماری واگیردار کرونا چند ماهی به تأخیر افتاده بود (نمایشگاه کتاب قاهره بطور معمول در ماه ژانویه هر سال برگزار می شد) سرانجام در روز پنجشنبه (9 تیرماه) در محل نمایشگاه های بین‌المللی مصر واقع در قاهره پایتخت این کشور شروع به کار کرد.


نمایشگاه امسال با شعار "خواندن یعنی زندگی"آغاز به کار کرده و 1218 انتشاراتی در 756 غرفه به عرضه کتاب هایشان پرداخته اند ضمن آنکه 25 انتشاراتی غیر مصری نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.


مدت برپایی این نمایشگاه دوهفته تا ۱۵ جولای می باشد و دوست داران کتاب می توانند با ثبت نام در سایت نمایشگاه و دریافت بلیت اینترنتی فرصت حضور و بازدید از غرفه های کتاب را داشته باشند.


در راستای رعایت بهتر اصول بهداشتی شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه برای نخستین‌بار ملزم به رزرو آنلاین بلیت‌های نمایشگاه شده‌اند.


«ردا» مدیر بخش فروش سازمان کتاب مصر بیان کرد: «بازار کتاب این کشور بر اثر همه‌گیری کرونا به شدت دچار خسارت شد. این نمایشگاه برای ناشران مصر تقاضای زیادی از سوی مخاطبان کتاب را به دنبال خواهد داشت و به دلیل شرایطی که همه‌گیری کرونا برای فروش کتاب در سراسر کشور به وجود آورده است، ناشران بیش از هر سال دیگری به این استقبال از کتاب نیاز دارند».


خانم ایناس عبدالدایم، وزیر فرهنگ مصر در سخنرانی افتتاحیه پنجاه دومین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره گفت: برپایی این دوره از نمایشگاه کتاب قاهره یک رویداد استثنائی بشمار می رود و برگزاری آن در این برهه زمانی یک چالش بزرگ برای برگزار کنندگان و نشانه‌ای از اشتیاق و علاقه مسئولان مصری برای تشویق مردم بخصوص جوانان به مطالعه و رونق بخشیدن به صنعت نشر می باشد.


وی در ادامه افزود: ما در حال ورود به عصری جدید از تحول و توسعه و رشد دیجیتالی هستیم و می توان ادعا کرد که نمایشگاه امسال بزرگ‌ترین گردهمایی ناشران دیجیتال در جهان است.


وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ورود به نمایشگاه کتاب قاهره برای عموم آزاد است؛ اما حداکثر تعداد افراد مجاز برای ورود به نمایشگاه روزانه 100هزار نفر خواهد بود و بیشتر از این تعداد اجازه ورود ندارند قیمت‌ها نیز تغییری نیافته و ثابت است علاوه براینکه تسهیلاتی نیز برای ورود افراد با نیازهای خاص در نظر گرفته شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران