چهار انتصاب جدید در آستان قدس رضوی / مدرسه عالی فقاهت رضوی آغاز به کار می کند چهار انتصاب جدید در آستان قدس رضوی / مدرسه عالی فقاهت رضوی آغاز به کار می کند چهار انتصاب جدید در آستان قدس رضوی / مدرسه عالی فقاهت رضوی آغاز به کار می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چهار انتصاب جدید در آستان قدس رضوی / مدرسه عالی فقاهت رضوی آغاز به کار می کند چهار انتصاب جدید در آستان قدس رضوی / مدرسه عالی فقاهت رضوی آغاز به کار می کند چهار انتصاب جدید در آستان قدس رضوی / مدرسه عالی فقاهت رضوی آغاز به کار می کند چهار انتصاب جدید در آستان قدس رضوی / مدرسه عالی فقاهت رضوی آغاز به کار می کند چهار انتصاب جدید در آستان قدس رضوی / مدرسه عالی فقاهت رضوی آغاز به کار می کند

چهار انتصاب جدید در آستان قدس رضوی / مدرسه عالی فقاهت رضوی آغاز به کار می کند

رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، رئیس دانشگاه علوم اسلامی، مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی و مدیر مدرسه عالی فقاهت رضوی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در مراسم تکریم و معرفی رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، رئیس دانشگاه علوم اسلامی، مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی و مدیر مدرسه عالی فقاهت رضوی، حجت الاسلام و المسلمین وحدتی شبیری به عنوان مدیر مدرسه عالی فقاهت رضوی و رئیس سابق دانشگاه علوم اسلامی رضوی، اظهارکرد: راه اندازی رشته های فقه و حقوق وقف، تبلیغ و ارتباطات دینی (برای ارتقاء فرهنگ معنوی زائر)، مطالعات اجتماعی زیارت و... در سه سال اخیر در این دانشگاه پیگیری و دنبال شده است.


وی درباره تاسیس مدرسه عالی فقاهت رضوی نیز با اشاره به اینکه اجتهاد پاسخگو به نیازهای جامعه با راه اندازی این مدرسه دنبال می شود، اظهار کرد: برای تاسیس این مدرسه جلسات مختلفی برگزار گردید و طرح کلی به تایید و رضایت علمای بزرگ حوزه های علمیه رسیده و موافقت شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی به طور صد در صد می باشد.


حجت الاسلام و المسلمین وحدتی شبیری با بیان اینکه مدل پژوهشی سه ضلعی که امروز در دنیا نیز مطابقت دارد، در این مدرسه به کار گرفته می شود، گفت: از سوی دیگر مدل تربیتی بر اساس سنت های اصیل و کهن حوزه علمیه احیا می گردد، اجتهاد تجزی امکان‌پذیر است و می‌توان با طی یک دوره ۱۰ ساله گواهی اجتهاد تجزی اعطا کرد.


همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مربیان حسینی به عنوان مدیرعامل سابق بنیاد پژوهش های اسلامی، آستان قدس رضوی در این مراسم با بیان اینکه آثار تولید شده در این بنیاد برای جامعه اسلامی و عالمان شیعه و اهل سنت شناخته شده است، گفت: دانشگاه الأزهر مصر، پاکستان، هند و برخی از کشورها متقاضی نسخه های متعدد کتاب های این مجموعه هستند.


وی به آمد و شدِ متفکران اسلامی به ویژه در دوران غیر کرونایی به این مجموعه اشاره و این مرکز را جایی برای معرفی اهل بیت علیهم السلام  ذکر کرد و افزود: این بنیاد درباره زندگی، معارف امام هشتم (ع) و مسئله زیارت به عنوان مرجعیت علمی در معرفی و نشر آثار مربوط به آن حضرت بی نظیر است.


همچنین دکتر احد فرامرز قراملکی، به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه حضور در این مجموعه نیاز دارد که امانت دار باشیم تا در طریق خواسته شده قرار بگیریم، افزود: لازمه در راه بودن، بصیرت است که این نکته نیز به پژوهش نظام‌مند نیاز دارد تا بتوان بیراهه را از راه شناخت.


 وی وجود مراکز علمی و پژوهشی مرتبط در آستان قدس رضوی را مهم خواند زیرا می توانند طریق درست را نشان دهند.


فرامرز قراملکی امانت داری، توان افزایی استوار بر صمیمیت، هدفمندی پژوهش، حفظ و ارتقای مستمر کیفیت و همکاری و مشارکت با مراکز حوزوی و دانشگاهی در سطح ملی و جهانی را پنج راهبرد عمده خود و مجموعه بنیاد پژوهش ها برشمرد و بر ارتباط و تعامل بیش از پیش میان مراکز علمی آستان قدس و حوزه علمیه خراسان تاکید کرد.


در ادامه دکتر طالبی به عنوان رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی که جایگزین حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر شده، ابراز امیدواری کرد که این این سازمان با مسئولیت سنگینی که در ارتباط با زائران حرم رضوی دارد به نحو احسن انجام وظیفه کند.


وی گفت: امیدواریم این سازمان محل رفت‌ وآمد نخبگان علمی و فرهنگی برای ارتقاء و اقدامات مربوط در آستان قدس رضوی باشد.




نظرات کاربران