پایان ثبت نام آنلاین ۶۰ هزار زائر واجد شرایط حج پایان ثبت نام آنلاین ۶۰ هزار زائر واجد شرایط حج پایان ثبت نام آنلاین ۶۰ هزار زائر واجد شرایط حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پایان ثبت نام آنلاین ۶۰ هزار زائر واجد شرایط حج پایان ثبت نام آنلاین ۶۰ هزار زائر واجد شرایط حج پایان ثبت نام آنلاین ۶۰ هزار زائر واجد شرایط حج پایان ثبت نام آنلاین ۶۰ هزار زائر واجد شرایط حج پایان ثبت نام آنلاین ۶۰ هزار زائر واجد شرایط حج

پایان ثبت نام آنلاین ۶۰ هزار زائر واجد شرایط حج

مسئولان برگزارکننده حج در عربستان اعلام کردند: کار انتخاب ۶۰ هزار زائر واجد شرایط برای حج امسال به پایان رسیده است و این افراد باید اقدامات بهداشتی لازم را انجام دهند.

به گزارش خلیج تایمز، وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد: ثبت نام آنلاین ۶۰ هزار زائر داخلی برای حج امسال به اتمام رسیده است.


این وزارتخانه ثبت نام آنلاین برای شهروندان و خارجی‌های ساکن این کشور را از ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) آغاز کرد و اکنون مجوزهای لازم برای کسانی که از شرایط لازم جسمی و بهداشتی برای حج برخوردارند صادر شده است.


به گفته عبدالفتاح بن سلیمان مشاط، معاون وزیر حج و عمره عربستان، داوطلبان حج امسال از ۱۵۰ کشور هستند. ۵۵۸ هزار و ۲۷۰ نفر در مرحله اول ثبت نام داوطلب حج بودند که اولویت با کسانی بود که قبلا زیارت نکرده و از شرط سنی لازم برخوردار بودند.


این وزارتخانه به همه زائران واجد شرایط که مجوزهای حج را دریافت کرده‌اند دستور داده است که دوز دوم واکسن کووید ۱۹ را بدون نوبت تزریق کنند و اقدامات پیشگیرانه لازم را رعایت کنند.


به گفته وزارت حج عربستان، زائران طی روزهای هفتم و هشتم ذی الحجه در چهار مرکز پذیرش می‌شوند و پس از آن با اتوبوس به مسجدالحرام مکه منتقل می‌شوند تا قبل از حرکت به اماکن مقدسه، طواف انجام دهند.


به گفته یک مقام سعودی، عربستان سعودی برای هر ۲۰ زائر، یک اسکورت بهداشتی تعیین کرده است که آنها را در طول زیارت همراهی می‌کند. همچنین به گفته مسئولان سعودی، امسال خطبه حج به ۱۰ زبان ترجمه و پخش خواهد شد.


ماه گذشته، عربستان سعودی اعلام کرد که با توجه به ادامه شیوع کرونا و انواع آن، انجام حج امسال به ۶۰ هزار زائر از شهروندان عربستان و ساکنان خارجی  این کشور محدود می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران