نشست فصلی مدرسه حج هرمزگان برگزار شد نشست فصلی مدرسه حج هرمزگان برگزار شد نشست فصلی مدرسه حج هرمزگان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست فصلی مدرسه حج هرمزگان برگزار شد نشست فصلی مدرسه حج هرمزگان برگزار شد نشست فصلی مدرسه حج هرمزگان برگزار شد نشست فصلی مدرسه حج هرمزگان برگزار شد نشست فصلی مدرسه حج هرمزگان برگزار شد

نشست فصلی مدرسه حج هرمزگان برگزار شد

پنجمین نشست فصلی مدرسه حج استان هرمزگان با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، پنجمین نشست فصلی مدرسه حج استان هرمزگان با توجه به محدودیت های وضعیت قرمز بیماری کرونا در این استان ، بصورت برخط و در بستر فضای مجازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد. 
در ابتدای این نشست که پس از برگزاری موفق ۵ کارگاه علمی و تخصصی (برای نخستین بار در بستر فضای مجازی ) برگزار شد ، مسئولین هر یک از کار گروه ها ، گزارشی از موارد مطرح شده در کارگروه تخصصی خود ، ارائه کردند . 
در ادامه این نشست مجازی که حجت الاسلام هادی اکبری مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و روحانیون ، معین و معینه های منطقه هرمزگان  نیز شرکت داشتند، حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تقدیر از تشکیل کار گروه های علمی پنجمین نشست مدرسه حج هرمزگان ، برگزاری اینگونه کارگاه ها را اقدامی اثر بخش دانست .
وی با اشاره به تعطیلی اعزام دو ساله زائرین کشورهای خارجی به سرزمین وحی ،  فراق و دلتنگی از عدم توفیق انجام سفر معنوی حج برای زائران را بسیار سخت و دشوار عنوان کرد .
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: در ایام بسیار سختی قرار داریم و شیوع بیماری کرونا نه تنها برای مردم ایران بلکه برای تمامی ملل دنیا شرایط سختی ایجاد کرده است .  
حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه یکی از ابواب بهشت باب معروف است ، تلاش و زحمات حاضرین در اینگونه جلسات برای کامل شدن اطلاعات مربوط به نیازهای شرعی و دینی سفر حج زائرین در  شرایط دشوار کنونی را قابل تقدیر و به عنوان امری معروف دانست .
سرپرست حجاج ایرانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان هرمزگان استانی است که فرهیختگان فراوانی دارد ، با توصیه ای به اعضای مدرسه حج هرمزگان عنوان داشت برنامه ها و فعالیت هایی که انجام می شود باید همراه با مطالعه و نیاز شناسی و به دنبال آن برنامه ریزی جامع باشد تا گام به گام موفقیت حاصل شود و سودی برای زائر داشته باشد.
در این نشست همچنین حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری  اهمیت برگزاری منظم نشست های علمی مدرسه حج را یادآور شد و از تلاش های چندین روزه مدیریت مدرسه شیخان گیاهدان قشم و تمامی دست اندرکاران در آماده کردن زمینه برگزاری این نشست بصورت مجازی تقدیر کرد.


بر پایه این گزارش ، در پایان این نشست، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت جزیره قشم و مدیر مدرسه حج هرمزگان از برگزاری نشست دو روزه مدرسه حج هرمزگان گزارشی  ارائه کرد.




نظرات کاربران