مراسم شب شهادت حضرت امام جواد (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع) مراسم شب شهادت حضرت امام جواد (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع) مراسم شب شهادت حضرت امام جواد (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم شب شهادت حضرت امام جواد (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع) مراسم شب شهادت حضرت امام جواد (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع) مراسم شب شهادت حضرت امام جواد (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع) مراسم شب شهادت حضرت امام جواد (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع) مراسم شب شهادت حضرت امام جواد (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع)

مراسم شب شهادت حضرت امام جواد (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع)

مراسم شب شهادت حضرت امام جواد(ع) در صحن پیامبراعظم (ص) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: یکی از اهداف ائمه (ع) در دوره حیات خود مبارزه با انحرافات در جامعه بوده است. در دوران غیبت این وظیفه بر عهده دانشمندان و علما است که همین کار را نیز انجام می‌دهند.


حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه حضرت امام جواد (ع) در کودکی به امامت رسید افزود: آن حضرت در زمان امامت هفت یا هشت سال داشت و صدها جلسه علمی را اداره کرد.


وی ادامه داد: در زمان امام نهم (ع) فرقه‌های عقیدتی منحرف از قبیل واقفیه، زیدیه و خوارج وجود داشتند و امام جواد (ع) در برابر آنها روشنگری می‌کرد. القای شبهه در عقاید شیعه همیشه بوده است و امروز هم دشمنان در فضای مجازی در مورد قرآن، زیارت، دعا و حتی خداوند شبهه افکنی می‌کنند. بدترین نوع انحراف، انحراف عقیدتی است.


این سخنران مذهبی گفت: از دیگر اقدامات ائمه (ع) مبارزه با انحرافات اخلاقی از جمله مبارزه با فساد، رشوه و ربا در جامعه بوده است. یکی از اقدامات مامون در زمان امام جواد (ع) گسترش ابتذال و کارناوال موسیقی بود.


وی افزود: وقتی مامون دخترش را به ازدواج  امام جواد (ع) درآورد، برای مجلس عروسی مطرب دعوت کرد و می‌خواست بگوید ائمه (ع) هم اهل این مسائل هستند تا قبح شکنی کند اما امام جواد (ع) در زمان ورود به مراسم با تندی آوازخوانان را بیرون کرد و اجازه نداد مامون به هدف خود برسد.




نظرات کاربران