در شرایط تعطیلی حج معاونین بعثه برنامه های جدید خود را ارائه کردند

درنشست شورای معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری آخرین برنامه ها و پیشنهادات معاونت های بعثه در حوزه حج و زیارت در شرایط تعطیلی حج  مطرح و بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، دراین نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از برنامه ها و پیشنهادات مدیریت های جذب و سازماندهی ، آموزش ،  محصولات فرهنگی واهل سنت درسال 1400 با استفاده ازفرصت تعطیلی حج گزارش داد.


وی اولویتهای هریک از این مدیریت ها را برشمرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: علاوه بر برنامه های سالانه و مستمر مباحث جدیدی که می تواند با استفاده از فرصت تعطیلی حج اجرایی شود از جمله بازنویسی برنامه های فرهنگی حج و عتبات ، طرح سطح بندی روحانیون ، تهیه ماهنامه دیجیتالی حج و نظام آموزش کارکنان باید با دقت و شاخص های متقن پیگیری شود.


درادامه این جلسه حجت الاسلام علی شاکری و آقای علی جعفری از معاونت امور        بین الملل بعثه درباره برنامه ریزی های انجام شده برای بازسازی برنامه ها بویژه در بخش  فعالیت های مجازی ، استفاده از ظرفیت و تخصص نیروی انسانی و پالایش و احیاء برخی از برنامه ها گزارش دادند و حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: از کارهای معمول و جاری در ارائه گزارش باید پرهیز و به برنامه های نو و کارهای جدید پرداخته شود.


برپایه این گزارش، درابتدای این نشست سرپرست حجاج ایرانی آخر ذی القعده سالروز شهادت امام جواد (ع) را تسلیت گفت و با اشاره به فرارسیدن ماه ذی الحجه اظهار داشت: ماه ذی الحجه ماهی بسیار پربرکت و با فضیلت است و بزرگان دین هنگامی که این ماه وارد می‌شد، اهمیت ویژه‌ای به عبادت در آن می‌دادند.


وی افزود: ماه ذی الحجه ماه دعا و راز و نیاز با خدا است و اعمال دهه اول این ماه که ایام معلومات است برای خودسازی فرصت خیلی مهمی است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران