بررسی گزارش کارگروه‌ مدیریت حوادث غیر مترقبه در نشست مسئولان حج بررسی گزارش کارگروه‌ مدیریت حوادث غیر مترقبه در نشست مسئولان حج بررسی گزارش کارگروه‌ مدیریت حوادث غیر مترقبه در نشست مسئولان حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بررسی گزارش کارگروه‌ مدیریت حوادث غیر مترقبه در نشست مسئولان حج بررسی گزارش کارگروه‌ مدیریت حوادث غیر مترقبه در نشست مسئولان حج بررسی گزارش کارگروه‌ مدیریت حوادث غیر مترقبه در نشست مسئولان حج بررسی گزارش کارگروه‌ مدیریت حوادث غیر مترقبه در نشست مسئولان حج بررسی گزارش کارگروه‌ مدیریت حوادث غیر مترقبه در نشست مسئولان حج

بررسی گزارش کارگروه‌ مدیریت حوادث غیر مترقبه در نشست مسئولان حج

درنشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، گزارش کارگروه مدیریت حوادث غیر مترقبه و امور راهنمایان بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و گزارش کارگروه مدیریت حوادث غیر مترقبه و امور راهنمایان ارائه شد.


دراین جلسه آقای داود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه‌های20 گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی درحوزه حج و زیارت با ارائه آماری از جان باختگان حوادثی که از سال 1366 تا 1394 در سرزمین وحی اتفاق افتاده است،  لزوم برنامه ریزی و مدیریت بحران در حوادث غیر مترقبه را یادآور شد.


وی مصوبات دبیرخانه مذکور در خصوص این کار گروه را طراحی و برنامه ریزی مقابله با حوادث غیر مترقبه، مدیریت امور ستاد حوادث غیر مترقبه و مدیریت امور گمشدگان، امداد و راهنمایی عنوان کرد و گفت: جلسات کارشناسی با حضور صاحب‌نظران این حوزه برگزار و بر استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله روحانیون، کارگزاران، روایتگران، رسانه های تصویری و فن آوری های نوین و... در این کارگروه تاکید شد.


آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز هماهنگی و تعامل واحدهای مختلف و حتی مجموعه غیر دولتی را برای کاهش آسیب ها  وکمک به رفع بحران مهم خواند و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: شناسایی زمینه های بروزحوادث و بحران ها و مشخص کردن وظیفه بخش های مختلف در پیشگیری و مدیریت مقابله هنگام بروز بحران ضروری است.


برپایه این گزارش، در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره پیگیری های انجام شده برای اعزام زائران به عراق گزارش داد.


دراین جلسه همچنین اعلام شد در صورت موافقت طرف های ذی ربط در ایران و عراق قرار است سفرهای زیارتی به عتبات عالیات پس از یک وقفه بیش از یک ساله برای مراسم عرفه در جمع محدودی انجام شود و  یک هزار نفر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی  و شرائط مورد نظر دو کشور به عتبات اعزام شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران