همایش سراسری عفاف و حجاب برگزار شد همایش سراسری عفاف و حجاب برگزار شد همایش سراسری عفاف و حجاب برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش سراسری عفاف و حجاب برگزار شد همایش سراسری عفاف و حجاب برگزار شد همایش سراسری عفاف و حجاب برگزار شد همایش سراسری عفاف و حجاب برگزار شد همایش سراسری عفاف و حجاب برگزار شد

همایش سراسری عفاف و حجاب برگزار شد

همایش سراسری عفاف و حجاب در سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز بزرگداشت عفاف و حجاب، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در سالن شهید رسول‌زاده بنیاد شهید و امور ایثارگران  به شکل وبیناری در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، همایش سراسری عفاف و حجاب در سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز بزرگداشت عفاف و حجاب، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز دوشنبه (۲۱ تیرماه) ، در سالن شهید رسول‌زاده بنیاد شهید و امور ایثارگران به شکل وبیناری در سراسر کشور برگزار شد.


در این مراسم، سعید اوحدی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه بانوان شهید کشور و تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: امسال هفته عفاف و حجاب که یادآور آن واقعه دلخراش و جنایت و کشتار بی‌سابقه رژیم پهلوی در صحن گوهرشاد در حمایت از حفظ حجاب است، با ایام آغازین ذی‌الحجه و سالروز پیوند آسمانی حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین (ع) هم‌زمان شده و موجبات برگزاری چنین برنامه‌هایی را فراهم کرده است.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ایام ذی‌الحجه در تاریخ هم روزهای بسیار زیبا و مبارک و هم جنایت‌هایی از جنایتکاران را شاهد بوده است، اضافه کرد: روز عرفه و عید قربان از بزرگترین هدیه‌های الهی به بشر در ایام ذی‌الحجه قرار دارد و هشت روز بعد از آن عید بزرگ ولایت و عید غدیر را در پیش‌رو داریم که از اعیاد بزرگ مسلمین است. در کنار آن در همین ماه ذی‌الحجه فاجعه حج خونین در سال ۶۶ و فاجعه منا در سال ۹۴ را داریم که براثر بی‌کفایتی آل سعود تعداد زیادی از هم‌وطنان ما مظلومانه به شهادت رسیدند.


معاون رئیس جمهور در ادامه پیرامون علت نام‌گذاری سالروز کشتار مردم در صحن گوهرشاد به‌عنوان روز عفاف و حجاب و اصرار برای گرامیداشت روز و هفته‌ای با عنوان عفاف و حجاب گفت: یک فلسفه بزرگ و قوی پشت این نامگذاری است؛ زیرا در آن زمان یک جریان بسیار خطرناک در جوامع اسلامی برای هدف قراردادن ریشه‌های فرهنگ اسلامی قد علم کرده بود و نه‌تنها در ایران که در ترکیه و الجزایر و... هم مساله کشف حجاب در دستور کار قرار گرفته بود.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به بیان جایگاه و نقش زن در ادوار مختلف تاریخ اشاره کرد و دوره انقلاب اسلامی ایران را از برهه‌های مهم برای تبیین جایگاه و ارزش زن خواند.


دراین مراسم همچنین سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی و رئیس ستاد عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بیان جایگاه و ارزش حجاب و عفاف، عنوان کرد: به بیان ایشان، حجاب، وقار، متانت و ارزش‌گذاری زن و سنگین شده کفه‌ی آبرو و احترام زن است. او را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به‌خاطر مسئله حجاب تشکر کرد. این جزو نعمت‌های الهی است.


سلیمانی اضافه کرد: حضرت مولی‌الموحدین، علی بن ابی‌طالب(ع) در وصف صیانت زن می‌فرمایند: «صیانت زن به‌وسیله عفاف و حجاب، او را شاداب‌تر و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند».


بر اساس این گزارش، در ادامه فریده اولادقباد، مشاور امور زنان و خانواده و دبیر ستاد عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن تقدیر از همکاری مسئولان بنیاد در بخش‌های مختلف برای برگزاری این همایش، عنوان کرد: مقوله حجاب در ایران باستان، روم و یونان قدیم موضوعیت داشته، اما متأسفانه به‌دلیل نگاه‌هایی که در ادوار مختلف تاریخ به موضوع زن و مسئله عفاف و حجاب شده، این مسئله را به‌ویژه در کشورهای اروپایی بسیار کم‌رنگ می‌بینیم.


اولادقباد در ادامه در رابطه با اختیار داشتن افراد در رعایت حجاب عنوان کرد: عدم رعایت حجاب هیچ‌گونه جایگاهی در نظام اسلامی ما ندارد، زیرا جزو آموزه‌های اخلاقی و دینی کشور است و نه‌تنها برای زنان که برای مردان هم الزام آور است.


در پایان این مراسم از خانم‌ها «فریده ترکاشوند»، مادر شهید مدافع حرم، مجید قربانخانی، «سوگل زارع»، همسر شهید مدافع حرم محمد عبدالهی، «مهدیه جهان‌آرا»، جانباز ۳۰ درصد و خواهر شهید والامقام محمد جهان‌آرا، «زهرا عباسیان»، همسر جانباز ۷۰ درصد یدالله عباسیان و «اشراق هاشمی»، فرزند شهید والامقام سید محمد هاشمی و خواهر چهار شهید والامقام از جامعه ایثارگری تجلیل شد.


همچنین خانم‌ها «فریده مردانه»، فرزند جانباز از حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی، «شهرزاد محبی» از معاونت حقوقی و امور مجلس، «شیلا ابوالحسن‌نیا» از حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع، «رقیه حسینی طباطبایی»، همسر جانباز از حوزه معاونت بهداشت و درمان، «آذر طاهری»، همسر جانباز از حوزه معاونت فرهنگی و آموزشی، «لیلا بختیاری» پرستار بیمارستان ساسان، «ایناس خزعلی» از حوزه ریاست، «نعیمه نعیمی»، فرزند شهید و همسر جانباز از دفتر نمایندگی ولی فقیه و «معصومه اسکندری» از حوزه مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران