داستان‌هایی از فضائل امام علی (ع) در منابع اهل سنت کتاب شد داستان‌هایی از فضائل امام علی (ع) در منابع اهل سنت کتاب شد داستان‌هایی از فضائل امام علی (ع) در منابع اهل سنت کتاب شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
داستان‌هایی از فضائل امام علی (ع) در منابع اهل سنت کتاب شد داستان‌هایی از فضائل امام علی (ع) در منابع اهل سنت کتاب شد داستان‌هایی از فضائل امام علی (ع) در منابع اهل سنت کتاب شد داستان‌هایی از فضائل امام علی (ع) در منابع اهل سنت کتاب شد داستان‌هایی از فضائل امام علی (ع) در منابع اهل سنت کتاب شد

داستان‌هایی از فضائل امام علی (ع) در منابع اهل سنت کتاب شد

کتاب مسیح اسلام، نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین علی قهرمانی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در کتاب مسیح اسلام روایت‌هایی از فضایل امیرالمومنین (ع) بر اساس منابع اهل سنت در قالب داستان ارائه شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین علی قهرمانی از جمله نویسندگانی است که با تسلط و مطالعه بر منابع دست اول تاریخی، روایتی داستانی و خوش خوان برای عموم مردم از تاریخ اهل بیت ارائه می‌کند. پیشتر به قلم او کتاب «فاطمه علی است» که داستانی در حوزه سبک زندگی است، توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده بود و فروش ۳۰ هزار نسخه‌ای را تجربه کرد.


علی قهرمانی و کتاب جمکران در آستانه عید غدیر، «مسیح اسلام» را رونمایی و روانه بازار نشر کردند. این کتاب ۲۰۰ صحفه‌ای حاصل تلاش چندین ساله نویسنده و مطالعه، تحقیق و پژوهش او از ۳۰۰ منبع اهل سنت بوده است. «مسیح اسلام» عرض ارادتی محققانه و ادیبانه به ساحت مولا امیرالمومنین علیه السلام و ذکر فضائل وصی رسول خدا در منابع اهل سنت است.


در مراسم رونمایی این اثر که در مسجد مقدس جمکران و با حضور حجت‌الاسلام حسین آبادی معاون فرهنگی این نهاد برگزار شد، حجت الاسلام علی قهرمانی با اشاره به ویژگی‌های مسیح اسلام گفت: این کتاب به خرده روایت‌های داستانی مربوط به دوران صدر اسلام می‌پردازد: به دوران محمد (ص) و علی (ع). یعنی دورانی که علی سیزده ساله به عنوان جانشین محمد نبی (ص) انتخاب می‌شود و بیست سال بعد در غدیر خم و حجة الوداع، نبی مکرم اسلام رسالتش را با خبر جانشینی آن حضرت تکمیل می‌کند. کتاب گام به گام در قالب روایات و داستانک و با بیانی ساده و قابل فهم به بیان فضائل مولا علی علیه السلام در منابع اهل سنت می‌پردازد.


قهرمانی نویسنده کتاب، استفاده مناسب و متقن از منابع شیعه و سنی، رویکرد تقریبی و وحدت بخش حول محور امام علی علیه السلام و همچنین قلم تاریخی اما خوش خوان «مسیح اسلام» را از ویژگی‌های کتاب «مسیح اسلام» خواند.


وی اشاره کرد که عموم محبان و عاشقان مولا علی (ع) مخاطبان این کتاب خواهند بود.


خوانش بخش‌هایی از کتاب توسط ذاکر اهل بیت حاج عباس حیدر زاده و شاعران آیینی سید جواد شرافت و سید احمد علوی از دیگر بخش‌های مراسم رونمایی «مسیح اسلام» بود.


همچنین مراسم جشن امضای کتاب با استقبال بسیار خوب زائران و علاقه‌مندان برگزار شد و حاضران به تبادل نظر و گفت‌وگو درباره مسیح اسلام با نویسنده پرداختند.


گفتنی است این کتاب در ۲۰۰ صفحه و با دو جلد شومیز و سخت و با قیمت ۳۰ هزار تومان روانه بازار شده است. علاقه‌مندان درایام عید غدیر می‌توانند این کتاب را با ۳۰ درصد تخفیف از سایت انتشارات کتاب جمکران تهیه کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران