کتیبه مرمر قرآن؛ در انتظار ثبت در گینس کتیبه مرمر قرآن؛ در انتظار ثبت در گینس کتیبه مرمر قرآن؛ در انتظار ثبت در گینس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتیبه مرمر قرآن؛ در انتظار ثبت در گینس کتیبه مرمر قرآن؛ در انتظار ثبت در گینس کتیبه مرمر قرآن؛ در انتظار ثبت در گینس کتیبه مرمر قرآن؛ در انتظار ثبت در گینس کتیبه مرمر قرآن؛ در انتظار ثبت در گینس

کتیبه مرمر قرآن؛ در انتظار ثبت در گینس

هنرمند اهل تبوک عربستان با اعلام اتمام حکاکی کل قرآن بر روی سی کتیبه مرمرین پس از هشت سال تلاش مستمر گفت: انتظار دارد این اثر ارزشمند در کتاب رکوردهای جهان به ثبت برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، به نقل از پایگاه خبری امارات الیوم، حسبان بن احمد العنزی، هنرمند خوشنویس و حکاک خط عربی بر روی سنگ که اهل تبوک عربستان است موفق شد پس از هشت سال تلاش مستمر سی جزء قرآن کریم را بر روی سی لوح مرمر سبز با خط عثمانی نسخ حکاکی کند.


حسبان بن أحمد العنزی گفت: در تلاش است این اثر ارزشمند را در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت برساند چرا که هنر حکاکی به عنوان یکی از میراث‌های فرهنگی و فاخر و نیز حرفه‌ای رسمی در عربستان شناخته شده است.


وی با اشاره به اینکه بیست سال است بر هنر حکاکی خط عربی بر روی سنگ به بهترین شکل ممکن تمرکز کرده است، گفت: پیش از این دانشنامه ‌‌‌کامل «بسم الله الرحمن الرحیم» را که در کتاب‌های مختلف عربی در گذر زمان نوشته شده، بر روی سنگ حکاکی کرده است.


این هنرمند عربستانی برای حکاکی از سنگ‌های منطقه تبوک و بیشتر لاشه سنگ‌های شنی و لوحه‌های گرانیت و مرمر استفاده می‌کند و علاوه بر مشارکت در جشنواره و  نمایشگاه‌های هنری مختلف در نظر دارد مرکزی را برای آموزش هنر حکاکی و کنده‌کاری نیز راه‌اندازی کند.


تعدادی از آثار برجسته این هنرمند را در زیر مشاهده می‌کنید.




نظرات کاربران