برگزاری مراسم شب شهادت امام باقر(ع) در حرم مطهر رضوی برگزاری مراسم شب شهادت امام باقر(ع) در حرم مطهر رضوی برگزاری مراسم شب شهادت امام باقر(ع) در حرم مطهر رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری مراسم شب شهادت امام باقر(ع) در حرم مطهر رضوی برگزاری مراسم شب شهادت امام باقر(ع) در حرم مطهر رضوی برگزاری مراسم شب شهادت امام باقر(ع) در حرم مطهر رضوی برگزاری مراسم شب شهادت امام باقر(ع) در حرم مطهر رضوی برگزاری مراسم شب شهادت امام باقر(ع) در حرم مطهر رضوی

برگزاری مراسم شب شهادت امام باقر(ع) در حرم مطهر رضوی

مراسم شب شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام محمد سیدآبادی ، از سخنرانان مذهبی، شنبه شب در مراسم شب شهادت امام باقر (ع) گفت: حضرت امام محمد باقر (ع) به یکی از یاران خود فرمود، اینکه کسی ادعا کند شیعه و محب ما اهل بیت (ع) است کافی نیست، تشیع و محبت اهل بیت (ع) شاخص و نشانه‌هایی دارد.


وی افزود: امام باقر (ع) فرمود، شیعه ما نیست مگر کسی که تقوای الهی را رعایت و خدا را اطاعت کند.


وی ادامه داد: تواضع، فروتنی و پرهیز از تکبر در برابر خدا و خلق او، خشوع و خضوع دل و روح و جان در برابر خدا، از دیگر ویژگیهای محب اهل بیت (ع) در کلام آن حضرت است.


این سخنران حرم مطهر رضوی گفت: امانتداری، امین بودن، مدام به یاد خدا بودن و داشتن احساس تعهد نسبت به همسایگان، یتیمان و فقرا، از دیگر ویژگیهایی است که امام باقر(ع) برای شیعیان برشمردند.


وی افزود: ماه ذی الحجه از ماههای حرام است، علاوه بر آن مناسبتهای مهمی هم دارد که بر عظمت آن افزوده است.


حجت الاسلام سیدآبادی ادامه داد: از دهه اول این ماه در آیه ۲۸ سوره حج به "ایام معلومات" یاد شده است. در این ماه روز عرفه، عید قربان، عید غدیر، روز مباهله، روز نزول آیات تطهیر و ولایت را داریم که باید تلاش کنیم نهایت استفاده را از این ماه ببریم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران