تفسیر قرآن امیرالمومنین منتشر شد

امیر بیان؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم که ذیل هر صفحه احادیث تفسیری امام علی(ع) درج شده، توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، «امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم که ذیل هر صفحه از قرآن‌کریم احادیث تفسیری امام علی(علیه السلام) درج شده است، برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد. این اثر به کوشش محمدرضا اوحدی در قطع وزیری و 1152 صفحه تدوین شده است.


این تفسیر حدیثی برای اولین بار به شکل یک جلدی با بیش از ۱۰۰۰صفحه که در آن ۴۵۰۰ حدیث از امام علی(علیه‌السلام) و بیش از ۱۵۰۰ حدیث دیگر از بقیه  امامان نیز استفاده شده(یعنی بیش از ۶۰۰۰  حدیث) که بیش از  ۲۶۰۰حدیث آن احادیث تفسیری امام علی(علیه السلام) است و الباقی در زمره  احادیث  اعتقادی، اخلاقی، حکومت، سیاست، اجتماعی و تربیتی و... از آن حضرت می‌باشد.


در این مصحف شریف در هر صفحه در ذیل آیات قرآن؛  متن احادیث تفسیری آمده تا خواننده با متنی  دو سویه یعنی: قرآن و عترت در کنار هم بهره مند  شود. همچنین از ویژگی های بارز در تدوین این اثر منحصر به فرد استفاده از ۸۰ دوره  کتاب تفسیری و بیش از  ۵۰۰ عنوان کتاب حدیثی و تاریخی شیعه و سنی می‌باشد.


در این تفسیر به بیش از صد موضوع روز زندگی اعم از اخلاق، حکومت، جهاد و جنگ، تربیت، عرفان، سیاست، جامعه شناسی و اجتماعی، فقهی، تغذیه و بهداشت فردی و... اشاره شده است. متن این مصحف شریف به نحوی تنظیم یافته که برای عموم مردم  مخصوصا قشر جوان، طلاب، حافظان قرآن‌کریم و دانشجویان و معلمین محترم کاملا قابل استفاده می‌باشد.


علاقه‌مندان جهت تهیه این اثر ارزشمند  می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir/)، سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه کنند.





مطالب مرتبط

نظرات کاربران