ترکیه رای دادگاه اروپا علیه حجاب زنان مسلمان را محکوم کرد ترکیه رای دادگاه اروپا علیه حجاب زنان مسلمان را محکوم کرد ترکیه رای دادگاه اروپا علیه حجاب زنان مسلمان را محکوم کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ترکیه رای دادگاه اروپا علیه حجاب زنان مسلمان را محکوم کرد ترکیه رای دادگاه اروپا علیه حجاب زنان مسلمان را محکوم کرد ترکیه رای دادگاه اروپا علیه حجاب زنان مسلمان را محکوم کرد ترکیه رای دادگاه اروپا علیه حجاب زنان مسلمان را محکوم کرد ترکیه رای دادگاه اروپا علیه حجاب زنان مسلمان را محکوم کرد

ترکیه رای دادگاه اروپا علیه حجاب زنان مسلمان را محکوم کرد

در پی تصویب قانون منع حجاب در محل کار توسط دادگاه اروپا، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای این اقدام اروپا را محکوم کرد و آن را ناقض اصول آزادی مذهب و تسامح در قبال مسلمانان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، در پی تصویب قانون منع حجاب در محل کار توسط دادگاه اتحادیه اروپا، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای این اقدام اروپا را محکوم کرد و آن را ناقض اصول آزادی مذهب و تسامح در قبال مسلمانان دانست.


دراین بیانیه آمده است: تصمیم دادگاه (اتحادیه) اروپا برای محدود ساختن پوشش روسری، نقض بارز آزادی ادیان محسوب می‌شود. این مصداق جدیدی از تلاش‌های اروپا برای بازگرداندن هویتی است که بر پایه مخالفت با اسلام و تسامح در برابر مسلمانان بنا نهاده شده بود.


وزارت خارجه ترکیه همچنین با یادآوری بدرفتاری‌ها و خشونت‌های به کار گرفته شده علیه مسلمانان در جوامع اروپایی، در ادامه بیانیه خود نوشت: مشخصاً، این شرایط ایجاد شده، تأثیر منفی بر زنان مسلمانی خواهد داشت که از مشارکت در عرصه اجتماعی و اقتصادی منع می‌شوند. نمی‌توان منکر شد که چنین گرایشی بسیار خطرناک بوده و نشان دهنده این است که (اروپا) هیچ درس عبرتی از گذشته نگرفته است.


وزارت خارجه ترکیه همچنین با محکوم کردن رأی دادگاه اتحادیه اروپا در خصوص حجاب زنان مسلمان، آن را زمینه ساز افزایش تنش‌ها میان مسلمانان و پیروان سایر ادیان در اروپا دانست.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران