رئیس سازمان حج و زیارت:

تقویت هویت دینی و ملی در برابر آمریکا در مراسم حج امری ضروری است

رشیدیان با بیان این که رهبر معظم انقلاب در پیام خود تقویت هویت دینی و ملی را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: باید هویت ملی و غیرت دینی را در برابر استکبار جهانی و خوی تکبر و سلطه جویی غرب به ویژه آمریکا تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسنی حج، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو در خصوص پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن ایام حج، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر زنده ماندن پیام حج گفت: امسال دومین سالی است که به دلیل بیماری همه گیر کرونا، چشم مشتاق مومنان و مسلمانان از مشاهده وحدت و عظمت اسلامی محروم شد. همواره تجمع مسلمانان در حج و تعامل و تبادل نظر ملت‌های مسلمان، فراتر از روابط سیاسی بین دولت ها است و این امر موجب نزدیک شدن قلب مومنین به یکدیگر می شود.


وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در پیام خود تقویت هویت دینی و ملی را بسیار مهم برشمرده اظهار کرد: باید هویت ملی و غیرت دینی را در برابر استکبار جهانی و خوی تکبر و سلطه جویی غرب به ویژه آمریکا تقویت کنیم و بدون تردید حج در راستای این امر مهم خواهد بود.


رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اتکا و اعتماد به وعده الهی برای شکست دشمن تصریح کرد: ایمان به وعده الهی برای یاری خداوند به مسلمانان در حج نمود واقعی و عینی پیدا می کند زیرا در این مراسم بزرگ معنوی اتحاد مسلمانان در برابر مستکبرین عظمت بسیار زیادی دارد.


وی به مسئله عدم انفعال در برابر استکبار که رهبر معظم انقلاب در پیام خود به آن تاکید کرده اند، اشاره داشت و گفت: در جای جای این پیام، رهبر معظم انقلاب، حضور فعال مسلمانان در حفظ آرمان ‌های دینی و ملی و استقلال خود را خواستار شدند. رهبر انقلاب از همه مسلمانان دعوت می کنند در مقابل استکبار منفعل نباشند بلکه در برابر آن برخوردی تهاجمی و فعال داشته باشند.


رشیدیان با اشاره به رخدادهایی که در افغانستان، عراق و فلسطین روی داده است، بیان کرد: در این کشورها شاهد پیروزی مسلمانان بر دشمنان خود و در راس آن ها آمریکا هستیم. فلسطینیان کمتر از یک ماه قبل در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی با قدرت ایستادگی کردند. در عراق و افغانستان نیز شاهد عقب نشینی آمریکا به عنوان دشمن اصلی مسلمانان در منطقه بوده‌ ایم و این مهم نشانه ‌ای از تحقق وعده الهی است.




نظرات کاربران