بلندترین داستان غدیر بلندترین داستان غدیر بلندترین داستان غدیر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بلندترین داستان غدیر بلندترین داستان غدیر بلندترین داستان غدیر بلندترین داستان غدیر بلندترین داستان غدیر

بلندترین داستان غدیر

انتشارات دلیل ما، بمناسبت ایام عیدغدیرخم کتاب «بلندترین داستان غدیر: به روایت حذیفه یمانی برای یک جوان ایرانی در مدائن» را روانه قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

موسسه انتشارات دلیل ما، بمناسبت ایام عیدغدیرخم کتاب «بلندترین داستان غدیر: به روایت حذیفه یمانی برای یک جوان ایرانی در مدائن» نوشته حجت‌الاسلام محمدرضا انصاری را به مناسبت ایام الله غدیرخم روانه قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها کرده است.


یک جوان کنجکاو ایرانی در شهر مدائن به محضر صحابی گرانقدر پیامبر (ص) به نام حذیفه یمانی می رسد. حذیفه به فرمان امیرالمومنین (ع) حاکم مدائن است و اکنون این جوان پس از 25 سال حکومتِ سه خلیفه اول، با پرسش در مورد «امیرالمومنین حقیقی» سوالاتی را مطرح می کند که حذیفه را به سخن وا می دارد و حذیفه بلندترین و کامل ترین داستان واقعه غدیر را با ذکر جزئیات بسیاری نقل می کند.


ذکر اسناد و مدارک این روایت و همچنین روایت های دیگر در پانویس و ادامه داستان پس از روز غدیر تا شهادت آن جوان در جنگ جمل از امتیازات کتاب به شمار می رود.


ویژگی اثر


این کتاب به روایت حدیث حذیفه یمانی از اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله می پردازد که در آن ماجرای غدیر را نقل کرده است.


در این روایت شاهد مجموعه ای منسجم درباره غدیر هستیم که برای درک کامل و امکان تحلیل صحیح و همه جانبه این واقعه عظیم نیاز به آن است. حذیفه سعی کرده جوانب مختلف ماجرا را با نظم دقیق زمانی و مکانی آن ارائه دهد، و در کنار آن توطئه های ضد غدیر را نیز خاطرنشان سازد.


ویژگی خاصّ این کتاب، جدا از صراحت در نقل حدیث راوی ذکر منابع آن و شرایط زمانی و مکانی راوی حدیث، توسط نویسنده ی کتاب می باشد.


حجم پائین کتاب و صفحات برای علاقمندای که می خواهند یک دوره ای کنند این واقعه مهم را حائز اهمیت است.


برشی از کتاب


نگارنده در صفحه 37 و با عنوان « ﮐﻨﺠﮑﺎوی ﺟﻮان اﯾﺮاﻧﯽ درﺑﺎره ﻏﺪﯾﺮ و ﺳﻘﯿﻔﻪ» متن کتاب را شروع می کند و در ادامه چنین می کند:


ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ ﺣﺬﯾﻔﻪ درﺑﺎره ﺧﻼﻓﺖ ﺻﺎﺣﺐ ﻏﺪﯾﺮ


ﺳﭙﺲ ﺣـﺬﯾﻔﻪ از ﻣﻨﺒﺮ ﺑﺎﻻ رﻓﺖ و ﭘﺲ از ﺣﻤﺪ و ﺛﻨﺎی اﻟﻬﯽ و ﺻـﻠﻮات ﺑﺮ ﻣﺤﻤﺪ و آﻟﺶ ﮔﻔﺖ: ﺣﻤﺪ ﺧﺪاﯾﯽ را ﮐﻪ ﺣﻖ را زﻧﺪه ﻧﻤﻮد و ﺑﺎﻃـﻞ را از ﺑﯿـﻦ ﺑﺮد؛ و ﻋـﺪاﻟﺖ را آورد و ﻇﻠﻢ را ﮐﻮﺑﯿـﺪ و ﻇـﺎﻟﻤﯿﻦ را ذﻟﯿـﻞ ﻧﻤـﻮد. ای ﻣﺮدم، ﺑﺨـﺪا ﻗﺴﻢ اﮐﻨـﻮن ﺻـﺎﺣﺐ اﺧﺘﯿـﺎر ﺷـﻤﺎ »اﻣﯿﺮاﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺣﻘﯿﻘﯽ« ﺷﺪ! او ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﮐﺴـﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ از ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﻣﺎن ﻣﺤﻤﺪ ﺻـﻠﯽ اﷲ ﻋﻠﯿﻪ و آﻟﻪ و ﺳﻠﻢ ﻣﯽﺷﻨﺎﺳﯿﻢ. او ﺻﺎﺣﺐ اﺧﺘﯿﺎر ﻣﺮدم و ﺳـﺰاوارﺗﺮﯾﻦ آﻧﺎن ﺑﻪ ﺧﻼﻓﺖ اﺳﺖ. او ﻧﺰدﯾﮑﺘﺮﯾﻦ آﻧﺎن ﺑﻪ راﺳﺘﯽ و ﻫـﺪاﯾﺖ ﯾﺎﻓﺘﻪﺗﺮﯾﻦﺷﺎن ﺑﻪ ﺳﻮی ﻋـﺪاﻟﺖ اﺳﺖ. راه و ﺳـﯿﺮهی وی از ﻫﻤﻪ ﺻـﺤﯿﺢﺗﺮ و ﻧﺰدﯾﮑﺘﺮﯾﻦ آﻧﻬﺎ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﺧـﺪاﺳﺖ. او ﻧﺰدﯾﮑﺘﺮﯾﻨﺸﺎن در ﺧﻮﯾﺸﺎوﻧﺪی ﺑﺎ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺻـﻠﯽ اﷲ ﻋﻠﯿﻪ و آﻟﻪ و ﺳـﻠﻢ اﺳـﺖ. ﺑﺎزﮔﺮدﯾـﺪ ﺑـﻪ اﻃـﺎﻋﺖ ﮐﺴـﯽ ﮐـﻪ اوﻟﯿﻦ ﭘﺬﯾﺮﻧـﺪهی اﺳـﻼم اﺳﺖ؛ ﺑﺎﻻـﺗﺮﯾﻦ ﻣﺮدم از ﻧﻈﺮ ﻋﻠﻢ اﺳﺖ؛ ﻣﯿـﺎﻧﻪروﺗﺮﯾﻦ ﻣﺮدم در روش ﺣﮑﻮﻣﺖ اﺳﺖ؛ ﺳـﺎﺑﻖﺗﺮﯾﻦ ﻣﺮدم در اﯾﻤـﺎن اﺳﺖ؛ ﺑﺎﻻـﺗﺮﯾﻦ ﻣﺮدم در ﯾﻘﯿﻦ اﺳﺖ؛ واﻻـﺗﺮﯾﻦ ﻣﺮدم در اﻧﺠـﺎم ﮐﺎر ﻧﯿﮏ اﺳﺖ؛ ﻣﻘـﺪمﺗﺮﯾﻦ ﻣﺮدم در ﺟﻬـﺎد اﺳﺖ؛ ﻋﺰﯾﺰﺗﺮﯾﻦ آﻧﻬـﺎ از ﻧﻈﺮ ﻣﻘـﺎم و ﻣﻨﺰﻟﺖ اﺳﺖ؛ ﺑﺮادر ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺻـﻠﯽ اﷲ ﻋﻠﯿﻪ و آﻟﻪ و ﺳـﻠﻢ و ﭘﺴـﺮ ﻋﻤﻮی اوﺳﺖ؛ ﭘـﺪر ﺣﺴﻦ و ﺣﺴـﯿﻦ اﺳﺖ؛ ﻫﻤﺴﺮ زﻫﺮای ﺑﺘﻮل ﺑﺎﻧﻮی ﺑﺎﻧﻮان ﺟﻬﺎن اﺳﺖ. ای ﻣﺮدم، ﺑﭙﺎﺧﯿﺰﯾﺪ و ﻃﺒﻖ ﮐﺘﺎب ﺧﺪا و ﺳﻨﺖ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮش ﺑﯿﻌﺖ ﮐﻨﯿﺪ، ﮐﻪ رﺿﺎﯾﺖ ﺧﺪاوﻧﺪ در اﯾﻦ اﺳﺖ. ﺑﺎ اﯾﻦ ﮐﺎر ﻫﻢ ﻗﻠﺒﺘﺎن اﻃﻤﯿﻨﺎن ﭘﯿﺪا ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﻫﻢ ﺻﻼﺣﺘﺎن در اﯾﻦ اﺳﺖ. واﻟﺴﻼم ﻣﺮدم ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻨﺪ و ﺑﺎ ﺣﺬﯾﻔﻪ ﺑﻪ ﻧﯿﺎﺑﺖ از اﻣﯿﺮاﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﻋﻠﯿﻪاﻟﺴﻼم ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺻﻮرت و ﻫﻤﮕﺎﻧﯽﺗﺮﯾﻦ ﺷﮑﻞ ﺑﯿﻌﺖ ﮐﺮدﻧﺪ. ] ﺻﻔﺤﻪ 37]


انتشارات دلیل ما، بمناسبت ایام عیدغدیرخم کتاب «بلندترین داستان غدیر: به روایت حذیفه یمانی برای یک جوان ایرانی در مدائن» نوشته حجت‌الاسلام محمدرضا انصاری را در 110 صفحه و با شمارگان 2000 جلد چاپ کرده است.


علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب و دیگر آثار انتشارات دلیل ما به قم- بلوار معلم- مجتمع ناشران - طبقه همکف - واحد ۹ مراجعه کرده، یا با تلفن‌های ۰۲۵۳۷۷۴۴۹۸۸ و ۰۲۵۳۷۷۳۳۴۱۳ تماس بگیرند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران