اما و اگرهای برپایی اربعین امسال / زیرساخت‌ها تکمیل است اما و اگرهای برپایی اربعین امسال / زیرساخت‌ها تکمیل است اما و اگرهای برپایی اربعین امسال / زیرساخت‌ها تکمیل است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اما و اگرهای برپایی اربعین امسال / زیرساخت‌ها تکمیل است اما و اگرهای برپایی اربعین امسال / زیرساخت‌ها تکمیل است اما و اگرهای برپایی اربعین امسال / زیرساخت‌ها تکمیل است اما و اگرهای برپایی اربعین امسال / زیرساخت‌ها تکمیل است اما و اگرهای برپایی اربعین امسال / زیرساخت‌ها تکمیل است

اما و اگرهای برپایی اربعین امسال / زیرساخت‌ها تکمیل است

دبیر ستاد مرکزی اربعین از تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز پیاده‌روی اربعین در ایران خبر داد و گفت: نگاه دو کشور مثبت است اما تصمیم نهایی بستگی به نظر ستاد ملی کرونا و دولت عراق دارد.

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین، در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به این سؤال که آیا از فرصت یک ساله عدم حضور ایرانی‌ها در اربعین برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز این مراسم استفاده کرده‌اید؟ گفت: در تمام طول سال ۹۸ تا ۹۹ و از ۹۹ تا امروز تلاش کردیم زیرساخت‌ها را تکمیل و نواقص را مرتفع کنیم و تقریباً می‌توان گفت زیرساخت‌های مربوط به پیاده‌روی در ایران تکمیل شده است و به جز لکه‌های کوچکی که بودجه‌های زیادی را نیاز دارد مثل چهار بانده کردن اتوبان‌ها که باقی مانده، دیگر زیرساخت‌های اربعین تکمیل شده است.


وی در پاسخ به این سؤال که ایران محل تردد زائران سایر کشورها به سمت عراق است، در صورت صدور مجوز حضور زائران ایرانی در اربعین، آیا اجازه تردد زائران سایر کشورها از ایران به سمت عراق صادر خواهد شد؟ گفت: این مسئله بستگی به تصمیمات ستاد ملی کرونا در ایران و تصمیم دولت عراق دارد. در این زمینه امید داریم؛ اما واقعاً نمی‌توانم بگویم دو نهاد تصمیم گیرنده دولت عراق و ستاد ملی کرونا چه تصمیمی را نهایی خواهند کرد اما عراق و ایران هر دو نگاه مثبت دارند.




نظرات کاربران