نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.


دراین نشست آقای اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از نحوه برگزاری حج 1442 هجری قمری درعربستان گزارش داد و دلایل برگزاری محدود حج امسال را عنوان کرد و این عملیات مورد تحلیل قرار گرفت.


وی همچنین گفت: عربستان با پایان یافتن مراسم حج ، دستورالعمل برگزاری عمره و مجوز ورود عمره گزاران را صادر کرده است.


درادامه این جلسه ، آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد با احیای روابط بین دو کشور زمینه اعزام زائران عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی نیز فراهم شود .


این جلسه با گزارش حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره پیگیری های صورت گرفته برای راه اندازی سفر به عتبات عالیات و مفاد تفاهم نامه ای که قرار است میان مسئولان حوزه گردشگری عراق و سازمان حج و زیارت کشورمان امضاء شود، ادامه یافت.


رئیس سازمان حج و زیارت نیز با مهم خواندن تعمیق فرهنگ دینی در جامعه گفت: امیدواریم با تلاش هایی که صورت می گیرد قبل از اربعین زمینه اعزام دوستداران اهل بیت به عراق و سوریه با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی فراهم شود.


دراین جلسه همچنین حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در گزارشی به ابعاد بین المللی پیام مقام مظم رهبری به زائران حج امسال و مفاهیم و مضامین بسیار روشنگر آن اشاره کرد و گفت: این پیام به 34 زبان ترجمه و منتشر شده   و اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است.


برپایه این گزارش ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز لزوم استخراج راهبردهای حج از بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در 32 سال گذشته را یادآور شد و خواستار پرداختن به آن در سمینارها، وبینارها و فعالیت های مکتوب به صورت عمیق گردید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران