حادثه بی مانند غدیر همراه با پیوست فرهنگی بوده است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه حادثه بی مانند غدیر همراه با پیوست فرهنگی بوده است، تصریح کرد: در برنامه غدیر که مشحون مسائل مهم و تاثیرگذار است، همراه پیوست فرهنگی می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در  مراسم جشن عید غدیر خم که به صورت مجازی از سوی مدیریت آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با عنوان سلسله برنامه‌های میعاد با عرفه برگزار شد به اخلاق مداری در غدیرخم پرداخت.


وی با بیان اینکه اخلاق مداری در غدیرخم بسیار مهم است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص)، پیامبر اخلاق و ادب است، ادب و اخلاق پیامبر (ص)، در همه زندگی‌ ایشان مشهود بود، به همین منظور یکی از برنامه‌های مهم غدیر، اخلاق مداری است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: غدیر خم با شاخص‌های مهم از آن یاد شده است که اتمام نعمت، رضایت الهی و یاس دشمنان از مهمترین آن‌ها به شمار می‌آید. به همین منظور وقتی حماسه بزرگ غدیر اتفاق افتاد، اخلاق مداری در آن مشهود بود.


وی با بیان اینکه پیامبر (ص)، در همه مراحل و امور با اخلاق مداری رفتار می‌کرد، گفت: اگر اخلاق مداری نبود، جذب حداکثری وجود نداشت، با این اخلاق مداری افراد عادی را به بهترین بندگان خدا تبدیل کرد.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه اولین گام در اخلاق مداری، تواضع است، تصریح کرد: تواضع و کرنش در مقابل مومنان بسیار مهم به شمار می‌آید و این موضوع بیشتر در مشی رهبران الهی اتفاق می‌افتد، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به این مهم عاملند. همیشه با مردم با لحن متواضعانه سخن گفته‌اند، زیرا تواضع موجب رفعت افراد می شود و افرادی که در جامعه رهبری دارند با عطوفت با مردم سخن می‌گویند.


وی یادآور شد: دومین مورد در اخلاق مداری در حادثه غدیر، مَحرم دانستن اصحاب و با صداقت سخن گفتن است. پیامبر همیشه مطالب خود را با دوستانش در میان می‌گذاشت. سخن عاطفی و بیان لین، باعث جذب حداکثری می‌شود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اخلاق مداری در سخنان پیامبر ص همیشه موج می‌زد، تاکید کرد: در رابطه با همه برنامه‌های نیاز به پیوست فرهنگی و اخلاقی است. در برنامه غدیر که حادثه بی مانند غدیر همراه با پیوست فرهنگی است، پیوست فرهنگی موجب رشد و کمال برنامه‌ها می‌شود.


| شناسه مطلب: 107611




غدیر



نظرات کاربران