اختتامیه جشنواره پیشگامان قرآنی حرم مطهر رضوی برگزار شد

جشنواره پیشگامان قرآنی حرم مطهر رضوی که در قالب مسابقه ویژه فراگیران کلا‌س‌های دارالقرآن مرکز قرآن کریم آستان قدس برگزار شده بود، خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، جشنواره پیشگامان قرآنی حرم مطهر رضوی که مورد استقبال فراگیران کلاس‌های دارالقرآن، مرکز قرآن و دنبال‌کنندگان کانال «زندگی بر مدار قرآن» قرار گرفته بود، از تاریخ ۱۳ تا ۲۴ تیرماه، ثبت‌نام و در حدفاصل تاریخ ۳۰ تیر تا ۳ مردادماه نیز برگزار شد و در نهایت امروز با اعلام نفرات برتر هر بخش خاتمه یافت.


رشته‌های حفظ قرآن کریم در جزء ۱۰، ۱۵،۲۰ و کل قرآن، ترتیل، ترجمه و مفاهیم خطبه غدیر و زیارت امیرالمؤمنین(ع) در روز عید غدیر، محورهای مسابقه و رقابت بین علاقمندان بود. همچنین خوشنویسی نیز در دو گروه سنی ۸ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال نیز بخشی دیگر از این مسابقه بود.


۱۳۹ فراگیر خواهر در رشته ترتیل شرکت داشتند که از این تعداد، ۱۰۲ نفر زیر ۱۶ سال و ۳۷ نفر بالای ۱۶ سال سن داشتند. در رشته حفظ ۱۰،۱۵، ۲۰ و کل قرآن نیز ۱۳۶ نفر شرکت داشتند که ۱۰۴ نفر از این افراد بالای ۱۶ سال و ۳۲ نفر پایین ۱۶ سال بودند.


در رشته ترجمه و مفاهیم خطبه غدیر بدون لحاظ شرط سنی ۵۰ شرکت‌کننده و در رشته ترجمه و مفاهیم زیارت امیرمؤمنان علی(ع) در روز غدیر نیز ۳۳ نفر به رقابت پرداختند.


در بخش برادران در رشته ترتیل مجموعا ۳۶ نفر شرکت کرده‌اند که محدوده سنی آنها زیر ۱۶ سال بوده است، در بخش خوش‌نویسی ۱۰ نفر و در محور حفظ ۱۰،۱۵، ۲۰ و کل قرآن نیز ۲۶ نفر به رقابت پرداختند که از این تعداد، ۱۹ نفر زیر ۱۶ سال و ۷ نفر بالای ۱۶ سال سن داشته‌اند.


گفتنی است نفر اول این مسابقات لوح تقدیر، یک جلد قرآن و یک تخته پتو هدیه  و نفر دوم نیز لوح تقدیر و یک تخته پتو و نفر سوم لوح تقدیر به علاوه بن خرید از فروشگاه‌های به‌نشر را دریافت کرده‌اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران