سازمان حج و زیارت در میان 10 دستگاه برتر اجرایی در خدمات الکترونیک؛ کسب رتبه هفتم از بین 166 دستگاه

سازمان حج و زیارت دربین 166 دستگاه اجرایی در ردیف 10 دستگاه برتر اجرایی در حوزه خدمات الکترونیک قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ با توجه به اعلام رسمی نتایج پایش دوره هفتم خدمات شناسنامه دار دستگاه های اجرایی توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، سازمان حج و زیارت از بین 166 دستگاه اجرایی مشمول ارزیابی، از مجموع 100 امتیاز عدد 87.43 را به دست آورده و در جایگاه هفتم کشوری و در جمع 10 دستگاه برتر قرار گرفت.



**رشد 21 پله ای سازمان حج و زیارت در خدمات الکترونیک


در دوره ششم از این ارزیابی ها، سازمان حج و زیارت رتبه بیست و هشتم را کسب کرده بود که در این دوره با تلاش ، همکاری و پیگیری مستمر مهندسان اداره کل طرح و برنامه وفناوری اطلاعات و همکاری قابل توجه اداره کل روابط عمومی و اداره کل بازرسی، این جایگاه 21 پله صعود کرد و سازمان حج و زیارت رتبه هفتم را به دست آورد.



گفتنی است ارزیابی خدمات شناسنامه دار دستگاه های اجرایی از سال 1395 آغاز و همچنان ادامه دارد که ارزیابی سازمان حج و زیارت در این 7 دوره بدین شرح می باشد:
امتیاز دوره اول: 36.44، امتیاز دوره دوم: 35.98، امتیازدوره سوم: 48.90، امتیاز دوره چهارم: 59.18، امتیاز دوره پنجم: 60.52، امتیاز دوره ششم: 69.5 و امتیاز دوره هفتم: 87.43امتیاز دستگاه در دولت کاربرمحور: 87.25، دولت شفاف: 85، دولت یکپارچه: 87.5 و دولت مشارکتی: 90 از 100 شده است.


**کسب رتبه نخست در خوشه خدمت فرهنگی و اجتماعی


نکته حایز اهمیت در این دوره از ارزیابی ها در خوشه خدمت مرتبط(فرهنگی و اجتماعی) بوده که 11 دستگاه در ذیل این خوشه قرار دارند و سازمان حج و زیارت توانست رتبه نخست را به دست آورد.


سازمان حج و زیارت درذیل وزارتخانه مرتبط/نهاد اصلی از بین 6 دستگاه/ وزارتخانه، رتبه اول را کسب کرده است.


**رتبه سازمان به تفکیک اولویت های سیاستی در 10 دستگاه برتر


در بخش دولت کاربرمحور رتبه 9 با امتیاز 87.25 ، در بخش دولت شفاف رتبه 8 با امتیاز 85 ، در بخش دولت یکپارچه امتیاز 87.5 و در بخش دولت مشارکتی رتبه 7 با امتیاز 90 حاصل شده است.



از نظر مشارکت مطلوب نماینده دستگاه در فرایند ارزیابی، سازمان حج و زیارت جزو ده دستگاه برتر در این دوره شده است.



**ده دستگاه برتر کشور به ترتیب به شرح ذیل معرفی می شوند؛


۱-وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با امتیاز ۹۷.۲۶


۲-سازمان فناوری اطلاعات ایران با امتیاز ۹۴.۷۱


۳-مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با امتیاز ۹۴.۱۹


۴-وزارت امور اقتصادی و دارایی با امتیاز ۹۱.۹۱


۵-بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با امتیاز ۹۰.۴۹


۶-شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با امتیاز ۸۹.۹۶


۷-سازمان حج و زیارت با امتیاز ۸۷.۴۳


۸-سازمان تامین اجتماعی با امتیاز ۸۶.۵۴


۹-پست بانک ایران با امتیاز ۸۶.۴۵


۱۰- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با امتیاز ۸۵.۱۳




نظرات کاربران