مرزهای عربستان از فردا به روی گردشگران باز می شود

وزارت گردشگری عربستان خبر داد که گردشگران می توانند با ارائه مدرک واکسیناسیون و تست منفی پی سی آر، وارد خاک عربستان شوند.

مقامات عربستان از بازگشایی مرزهای این کشور به روی گردشگران از سراسر جهان از ابتدای ماه آتی خبر دادند.


به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت گردشگری عربستان اعلام کرد: مرزهای این کشور به روی گردشگران باز خواهد شد و تعلیق ورود افراد دارای روادید گردشگری از فردا (10 مرداد ماه- یکم اوت 2021 میلادی) برداشته می شود.


در همین رابطه «احمد الخطیب»، وزیر گردشگری عربستان گفت: مجددا به گردشگران خوشامد می گوییم؛ بسیار خوشحالیم که پس از یک دوره توقف ورود گردشگران به علت پیامدهای ویروس کرونا، از گردشگران استقبال می کنیم.


الخطیب افزود: در طول دوره توقف ورود گردشگران، تلاش های خود را روی همکاری مستحکم با شرکایمان در بخش های مختلف متمرکز کردیم تا بازگشت امنی تضمین شود که از طریق آن، گردشگران از کاوش در گنجینه های گردشگری آن، مقاصد و جاذبه های مهم، تجربیات گردشگری منحصر به فرد و آشنایی با فرهنگ سخاوتمندی و مهمان نوازی ویژه جامعه عربستان لذت ببرند.


وزارت گردشگری عربستان اعلام کرد: گردشگرانی که به طور کامل واکسینه شده اند، می توانند بدون نیاز به گذراندن دوره قرنطینه، به شرط آن که هنگام ورود، گواهی واکسیناسیون رسمی ارائه دهند و آزمایش پی سی آر آنها طی 72 ساعت از زمان خروج از کشورشان منفی باشد، وارد خاک عربستان شوند.


گفتنی است عربستان در یک تصمیم تاریخی، در ماه سپتامبر سال 2019 میلادی، صدور ویزای توریستی را آغاز و مرزهای خود را به روی گردشگران از کشورهای مختلف جهان باز کرد؛ تا جایی که ظرف شش ماه، 400 هزار ویزا صادر شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، سفرهای خارجی به حالت تعلیق درآمد و همه مرزها و گذرگاه های زمینی، هوایی و دریایی این کشور نیز بسته شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران