اعلام جزئیات بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر

محمد مختار جمعه ، وزیر اوقاف با اشاره به اختصاص مبلغ یک‌ میلیون پوند مصر برای جوایز بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم این کشور موعد برگزاری این رویداد را دسامبر سال جاری (آذرماه ۱۴۰۰) اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از الوفد، محمد مختار جمعه ، وزیر اوقاف مصر از اختصاص مبلغ یک‌ میلیون پوند مصری(۶۳۶۱۸ دلار آمریکا) برای جایزه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم این کشور خبر داد و افزود: قرار است این دوره رقابت‌ها از ۱۱ الی ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ میلادی (۲۰ تا ۲۴ آذر ۱۴۰۰) برگزار شود.


وزیر اوقاف مصر گفت:‌ رشته نخست این رقابت‌ها حفظ کل قرآن با تجوید و درک مفاهیم برای عرب‌زبانان به همراه ترتیل برای خواهران و برادران است، مشروط بر اینکه سن شرکت‌کننده بیش از ۳۵ سال نباشد.


رشته دوم حفظ کل قرآن همراه با تجوید برای غیر عرب‌زبانان زن و مرد است به شرطی که سن شرکت‌کننده بیش از ۳۰ سال نباشد.


رشته سوم نیز حفظ قرآن کریم برای افراد دارای نیازهای خاص ـ فقط مصری‌ها ـ است به شرطی که سن شرکت‌کننده  بیش از ۳۰ سال نباشد.


رشته چهارم حفظ کل قرآن همراه با تجوید ویژه نوجوانان ـ فقط مصری‌ها ـ‌ است به شرطی که سن شرکت‌کننده  بیش از ۱۲ سال نباشد.


محمد مختار جمعه افزود:‌ وزارت اوقاف و امور دینی مصر همچنین ۱۴۰ هزار پوند به عنوان جوایز تشویقی برای بهترین شرکت‌کنندگان که در هر رشته مقام مشخصی را کسب نکرده‌اند، در نظر گرفته است مشروط بر این‌که شرکت‌کننده حداقل ۷۵ درصد امتیاز مسابقه را کسب کرده باشد.


شرکت‌کنندگان خارجی نیز از طریق دعوت‌نامه‌های رسمی که از سوی وزارت اوقاف و وزارت خارجه مصر برای مراکز دینی کشورها ارسال می‌کند، به این مسابقات دعوت می‌شوند، اما شرایط حضور شرکت‌کنندگان مصری متعاقباً اعلام خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران