جایگاه حضرت امیر (ع) در کلام پیامبر (ص) جایگاه حضرت امیر (ع) در کلام پیامبر (ص) جایگاه حضرت امیر (ع) در کلام پیامبر (ص) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جایگاه حضرت امیر (ع) در کلام پیامبر (ص) جایگاه حضرت امیر (ع) در کلام پیامبر (ص) جایگاه حضرت امیر (ع) در کلام پیامبر (ص) جایگاه حضرت امیر (ع) در کلام پیامبر (ص) جایگاه حضرت امیر (ع) در کلام پیامبر (ص)

جایگاه حضرت امیر (ع) در کلام پیامبر (ص)

پیامبر اکرم (ص) در روایتی به جایگاه امام علی (ع) اشاره کرده‌اند.

پایگاه اطلاع رسانی حج روایت زیر را از کتاب «درر الأحادیث النبویّة» منتشر می‌کند.


 


پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله):


یاعَلِیُّ ، مَن أحَبَّ وُلدَکَ فَقَد أحَبَّکَ ، ومَن أحَبَّکَ فَقَد أحَبَّنی ، ومَن أحَبَّنی فَقَد أحَبَّ اللّه ، ومَن أحَبَّ اللّه أدخَلَهُ الجَنَّةَ . ومَن أبغَضَهُم فَقَد أبغَضَکَ ، ومَن أبغَضَکَ فَقَد أبغَضَنی ، ومَن أبغَضَنی فَقَد أبغَضَ اللّه، ومَن أبغَضَ اللّه کانَ حَقیقًا عَلَی اللّه أن یُدخِلَهُ النّارَ .


ای علی، هرکس فرزندان تو را دوست بدارد، تو را دوست داشته است و هرکس تو را دوست بدارد، مرا دوست داشته است و هرکس مرا دوست بدارد، خدا را دوست داشته است و هرکس خدا را دوست بدارد، خداوند او را به بهشت برد. و هرکس فرزندان تو را دشمن بدارد، تو را دشمن داشته است و هرکس تو را دشمن بدارد، مرا دشمن داشته است و هرکس مرا دشمن بدارد، خدا را دشمن داشته است و هرکس خدا را دشمن بدارد، بر خداوند سزاوار است که او را به دوزخ برد.


درر الأحادیث النبویّة : ۵۱




مطالب مرتبط

نظرات کاربران