حرم‌های کاظمین و سامرا رخت عزا به تن کردند حرم‌های کاظمین و سامرا رخت عزا به تن کردند حرم‌های کاظمین و سامرا رخت عزا به تن کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرم‌های کاظمین و سامرا رخت عزا به تن کردند حرم‌های کاظمین و سامرا رخت عزا به تن کردند حرم‌های کاظمین و سامرا رخت عزا به تن کردند حرم‌های کاظمین و سامرا رخت عزا به تن کردند حرم‌های کاظمین و سامرا رخت عزا به تن کردند

حرم‌های کاظمین و سامرا رخت عزا به تن کردند

حرم امامین جوادین (ع) و حرم امامین عسکریین (ع) در آستانه ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع) رخت عزا به تن کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، در آستانه ماه محرم شهرهای مقدس عراق که میزبان زائران هستند، سیاهپوش شدند و در خیابان‌های منتهی به حرم‌های ائمه اطهار (ع) پارچه‌های مشکی عزا نصب شده است.


در سامرا با وجود غربت امامین عسکریین (ع)، خادمان آن حضرت با نصب پارچه‌های مشکی خانه امام زمان (عج) را سیاهپوش و صحن و شبستان حرم را برای برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) آماده کردند.


علاوه بر این، موکب‌های پذیرایی و اسکان زائران محرم نیز در مسیر تشرف به حرم امامین عسکریین (ع) در حال راه‌اندازی هستند و برخی از این موکب‌ها از فردا به ارائه خدمت به عاشقان حسینی می‌پردازند. برخی از موکب‌های سامرا که در اربعین در جوار حرم مستقر هستند، در دهه اول محرم به کربلا رفته و در آنجا به زائران سیدالشهدا (ع) خدمات ارائه می‌دهند.


همچنین به گفته برخی خادمان حرم امامین عسکریین (ع)، محدودیت خاصی در ایام محرم برای تشرف زائران به سامرا وجود ندارد و نیروهای امنیتی نیز در گذرگاه‌های مختلف این شهر برای تأمین امنیت زائران حضور دارند.


در کاظمین نیز خادمان حرم امامین جوادین (ع) پس از قرائت دعای توسل به سیاهپوش کردن صحن و شبستان حرم پرداختند و صحن امام زمان (عج) و سایر قسمت‌های حرم را برای عزاداری محرم مهیا کردند. همچنین در ورودی هر کاظمین پرچم سیاه عزا نصب شد. قرار است دهه اول محرم مراسم عزاداری در این مکان مقدس با رعایت نکات بهداشتی برگزار شود.




نظرات کاربران