عربستان عمره را برای ۳۳ کشور ممنوع اعلام کرد عربستان عمره را برای ۳۳ کشور ممنوع اعلام کرد عربستان عمره را برای ۳۳ کشور ممنوع اعلام کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان عمره را برای ۳۳ کشور ممنوع اعلام کرد عربستان عمره را برای ۳۳ کشور ممنوع اعلام کرد عربستان عمره را برای ۳۳ کشور ممنوع اعلام کرد عربستان عمره را برای ۳۳ کشور ممنوع اعلام کرد عربستان عمره را برای ۳۳ کشور ممنوع اعلام کرد

عربستان عمره را برای ۳۳ کشور ممنوع اعلام کرد

ریاست امور دینی ترکیه اعلام کرد که عربستان از پذیرفتن زائران ۳۳ کشور جهان از جمله ترکیه برای ادای مناسک «عمره» خودداری می‌کند.

به گزارش روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن، ریاست امور دینی ترکیه با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: وزارت حج و عمره عربستان دیروز از آغاز پذیرش هموطنان و افراد مقیم سخن به میان آورد و همچنین از امروز به تدریج از کشورهای مختلف جهان برای ادای مناسک عمره متقاضی می‌پذیرد.


وی خاطرنشان کرد: عربستان ادای مناسک عبادی در «مسجد الحرام» و «مسجد النبی» را مشروط به دریافت واکسن مورد تایید این کشور دانسته است.


ریاست یاد شده توضیح داد: مقامات سعودی روزانه ۶۰ هزار و ماهانه تقریبا ۲ میلیون عمره گزار را پذیرش خواهند کرد.


وی تاکید کرد: در میان کشورهایی که انجام عمره برای آنها ممنوع اعلام شده نام ترکیه، آمریکا، امارات، اندونزی، پاکستان، ایران، هند، مصر و لبنان به چشم می‌خورد.


عربستان در اکتبر گذشته انجام مناسک حج عمره را پس از حدود ۷ ماه تعطیلی به دلیل شیوع «ویروس کرونا» از سرگرفت و به تقریبا ۲۰ هزار عمره گزار روزانه یعنی ۶۰۰ هزار نفر در ماه، ، اجازه ورود به مسجد الحرام را داد.


عربستان اخیرا شاهد افزایش میانگین افراد مبتلا به ویروس کرونا است. در مجموع تا شنبه شب ۵۳۲ هزار و ۷۸۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که از این میان ۸ هزار و ۳۲۰ نفر فوت کرده است.


عربستان در حالی از ممنوعیت عمره برای زائران ۳۳ کشور ازجمله ایران خبر داده که البته ورود زائران خارجی به این کشور برای انجام مناسک عمره را منوط به واکسیناسیون کرونا دانسته است و اعلام کرده زائرانی حق ورود به این کشور را دارند که یکی از واکسن‌های مورد تایید عربستان را تزریق کرده باشند. فایزر/ بیون‌تک، آکسفورد/ آسترازنکا، مدرنا و جانسون و جانسون چهار واکسنی هستند که عربستان تاکنون برای ورود مسافران خارجی به این کشور تایید کرده است.


همچنین در مقررات سفر به این کشور آمده است؛ مسافرانی که دو دوز واکسن سینوفارم و سینوواک (محصول چین) را کامل تزریق کرده باشند، در صورت دریافت دوز اضافیِ یکی از آن چهار واکسن تاییدشده در عربستان پذیرفته می‌شوند.




نظرات کاربران